A szezonzáró után az F1-es mezőny nagy része Abu-Dzabiban maradt, ahol két tesztet is rendeznek a héten. A jövő évi mezőnyből 16-an kapnak szerepet legalább az egyik napon, a hiányzók közül Lewis Hamilton az egyik, miután a brit pilóta elutazott.
Rajta kívül a koronavírusos Nyikita Mazepin és a Williams 2022-es párosa, Nicholas Latifi és Alexander Albon hiányoznak. A grove-iak csak a fiatal versenyzők tesztjén vesznek részt, mivel a Pirelli gumitesztjéhez egy arra alkalmas öszvérautó szükséges, amivel nem rendelkeznek.
A két átigazoló pilóta, George Russell és Valtteri Bottas már az új csapatuk színeiben szerepelt az első napon.
A brit versenyző esetében ez adta magát, hiszen eddig is a Mercedes kötelékébe tartozott, a finn versenyzőnél viszont külön engedélyre volt szükség a konstruktőri világbajnoktól.
Ahogyan arra számítani lehetett, az idei kocsik gyorsabbak, mint az öszvérautók, ennek megfelelően az első hét helyet el is foglalták. Közülük is a Mercedes végzett az élen, miután a Formula E idei bajnoka, Nyck de Vries az utolsó félórában 1:23.194-et autózott. A holland versenyző 1,3 másodpercet adott a 2. Liam Lawsonnak. A Forma-2-es pontverseny 9. helyen végző új-zélandi pilóta először vezethetett F1-es autót, egészen pontosan az Alpha Taurit.
Őt mindössze 6 ezredes lemaradással követte az F2-es bajnokságot szombaton megnyerő Oscar Piastri, aki jövőre az Alpine tartalékpilótája lesz. Az IndyCarban versenyző, és ott pályafutása első két győzelmét az idei évben megszerző Patricio O’Ward két versenytávot teljesített a McLarennel, és végül a 4. pozícióban zárt.
A jövőre az Alfa Romeo színeiben versenyző Csou Kuan-jü az 5. helyen végzett,
őt pedig a Forma-2 összetettbeli 6. helyezettje, Jüri Vips követte a Red Bull-lal. Az észt versenyzőnek nem volt sima napja, a három piros zászlós megszakításból az egyiket ő okozta, miután a 14-es kanyarban megpördült, autója pedig megsérült.
Nick Yelloly, az Aston Martin szimulátorpilótája lett a 7., és csak utána következett az első olyan versenyző, aki öszvérautót vezetett, Daniel Ricciardo személyében. Az első megszakítást előidéző nyolcszoros futamgyőztes 1,6 másodperccel maradt el O’Ward idejétől, ám Chris Medland, a RACER újságírója a Pirellire hivatkozva azt állította a Twitteren, hogy a különbség a 2022-es autók esetében közel sem lesz ennyi. Az olasz gumigyártónál félmásodperces lemaradást az év elejére, és úgy véli, hogy az idény végére már gyorsabbak lesznek az idei versenygépeknél. Ez hatalmas előrelépés az eredetileg jósolt 2-3 másodperces lassuláshoz képest.
Ricciardót a szintén öszvérautót hajtó, a jelenlegi F1-es pilóták közül a legtöbb kört teljesító Lance Stroll követte, majd az F2-es bajnokságot közvetlenül Piastri mögött záró Robert Svarcman jött az idei Ferrarival. Az orosz versenyző délután kapott szerepet, délelőtt a csapat szimulátorversenyzője, Antonio Fuoco vezette az autót, aki Charles Leclerc-rel megosztva az öszvérautót is vezethette. A monacói pilóta a 11. lett.
Bottas a 12. pozícióban zárta az első napját az Alfa Romeóval,
őt Fuoco, Cunoda Juki és Logan Sargeant követte a sorban. A Williams akadémistája motorproblémák miatt kihagyta az utolsó 90 percet, de így is 92 kört sikerült teljesítenie.
Mögötte Esteban Ocon zárt, majd jött Max Verstappen, aki először vezethetett F1-es autót világbajnokként. Közvetlenül mögötte zárt a Bottas helyére érkező Russell a Mercedesszel, a sort pedig Mick Schumacher zárta.
Szerdán már jóval kevesebben lesznek a pályán, ugyanis a csapatok csak egy napra adhatnak lehetőséget valamelyik fiatal pilótának. Mindez azt jelenti, hogy csak a Haasnál fognak két autóval körözni: Svarcman ekkor már az amerikai istálló színeiben fog vezetni, míg az öszvérautót Pietro Fittipaldi fogja hajtani. A Williams pedig végleg elbúcsúzott az idei évtől, a grove-i istálló autói legközelebb jövőre fognak pályára gurulni.