JEDDAH, SAUDI ARABIA - DECEMBER 05: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda and Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 battle for track position at the restart during the F1 Grand Prix of Saudi Arabia at Jeddah Corniche Circuit on December 05, 2021 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Red Bull vezérkara és Lewis Hamilton az FIA-ra mutogat, mert azt gyanítják, hogy a másiknak kedvező ítéleteket hoznak különböző versenyszituációk megítélésekor. A Szaúd-arábiai Nagydíj újabb konfliktusforrásokat adott Hamilton és Max Verstappen csatájában.
Bírálta az FIA munkatársait, konkrétan Michael Masi versenyigazgatót a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Szaúd-arábiai Nagydíj után, amelyet vitatott eseménysorok végén Lewis Hamilton nyert meg az ellene sokáig védekező Max Verstappen előtt. Horner azt kifogásolta, hogy a küzdelembe a versenyigazgató és a sportfelügyelők is többször belenyúltak.
„Túlszabályozottak vagyunk, aztán jön a bíró is – mondta a Sky Sportsnak. – Van egy szabály arra vonatkozóan, hogy 10 autónál jobban nem lehet lemaradni, aztán kiderül, hogy a felvezető kör nem is az, ha újraindításról van szó.
Sajnálom, hogy ezt kell mondanom, de úgy tűnt, hogy a sportnak hiányzik Charlie Whiting és a tapasztalata.
Ez nyilvánvalóan bosszantó. Michaelnek és a sportfelügyelőknek is nehéz dolga van, különösen ilyen pályán, ilyen sok törmelékkel és ilyen kanyarokkal.”
Horner elismerte, hogy az FIA szakembereinek is nehéz volt követni, hogy éppen milyen a forgalmi helyzet a pályán, milyen balesetek történnek, szükség van-e biztonsági autóra vagy VSC-re. Szerinte sok tanulságot le lehet vonni a történtek alapján, és biztos abban, hogy ezekről még hetekig egyeztetnek majd.
Helmut Marko, a csapat másik felsővezetője, az anyavállalat motorsport tanácsadója a Servus TV-n szintén kifogásolta, hogy Hamilton túlságosan lemaradt a második rajt előtt Verstappen mögött, szerinte ezzel előnyösebb helyzetbe került. „A szabályok kimondják, hogy az ember nem lehet több, mint 10 autónyival hátrébb, de Hamilton ezt megtette, és jobban előkészítette az abroncsait az újraindításra. Ezt adatokkal is bizonyítani akarjuk.”
Marko kijelentette:
Úgy tűnik, az előírásokat itt kissé másként használták fel, de áttekintjük a helyzetet és a megfelelő érvekkel visszatérünk a sportfelügyelőkhöz.”
A helyzetet jellemzi, hogy a másik fél, Hamilton pont ugyanezt kéri számon a sportfelügyelőkön, szerinte Verstappen érdekében alkalmaznak kettős mércét.
Számos esetben, például Brazíliában is láthattuk már, hogy bár a fehér vonalak között kellene versenyeznünk, a szabályokat a sportfelügyelők nem tisztázták, és ez lehetővé tette, hogy folytatódjanak ezek a dolgok
– utalt Verstappen pályaelhagyásaira. – Én úgy tudom, hogy nem tarthatom meg a pozíciót, ha a pályán kívül előzök, és ez közismert mindannyiunk között, de gyanítom, hogy ez egy bizonyos versenyzőre nem érvényes.”
A szaúdi verseny leintése után Verstappen is kifogásolta azt, hogy egy szerinte hasonló versenyszituáció miatt Sao Paulóban nem büntették meg, Dzsiddában viszont 5 másodperces büntetést kapott azért, mert kiszorította Hamiltont a pályáról, és közben ő maga is átlépte a fehér vonalat.