Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc reacts after crashing during the second practice session of the Saudi Arabian Grand Prix at the Jeddah Corniche Circuit in Jeddah on December 3, 2021. (Photo by Giuseppe CACACE / AFP)
Vágólapra másolva!
Nem kell büntetéssel járó cserét végrehajtani Charles Leclerc rommá tört Ferrariján, a monacói pilóta így nem hozta magát nagy hátrányba a Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjének hátralevő részére.
A Ferrari napját egyértelműen beárnyékolta Charles Leclerc második szabadedzésen elszenvedett balesete Dzsiddában, viszont jó hír, hogy a monacói pilóta sértetlenül megúszta a hatalmas bukást, illetve
sem a motorját, sem a kasztniját nem kell kicserélni, így büntetést sem fog kapni a versenyre.
„A mai nap sajnos nem úgy ért véget, mint szerettük volna. Ami pozitív, hogy elvégeztük a tervezett programunkat – értékelt Leclerc, aki legalább azt a szívességet megtette magának és a csapatnak, hogy a nap végén törte össze az autóját. – Az autóban ott a potenciál, és ha holnap minden összeáll, akkor jó napunk lehet. Sajnálom a csapatot, amely előtt rengeteg munka áll, hogy összerakja az autót holnapra. Mindent meg fogok tenni, hogy köszönetképpen a lehető legjobb eredményt érjem el."
A második edzést a tizedik helyen záró Leclerc az ultragyors pályáról is elmondta a véleményét.
A legnagyobb kihívást a ritmus megtalálása jelenti a sok beláthatatlan kanyarral. Amint az ember megtalálja, még izgalmasabb lesz a vezetés.
A tapadás jobb volt, mint vártam, remek munkát végeztek a pálya takarításával, sokkal kevésbé volt poros, mint tegnap. A pálya javulása különös volt, mivel másnak bizonyult a megszokottnál. Holnap kulcsfontosságú lesz jókor kimenni az időmérőn és a forgalmat elkerülve összehozni egy tiszta kört, mivel nagyon keskeny az aszfaltcsík."
A hetedik helyen végző Carlos Sainz szintén elégedett volt az autó tempójával, illetve kiemelte, hogy az időmérőn nagyon oda kell majd figyelniük egymásra. „Összességében ez egy nagyon izgalmas nap volt, megismerni a pályát és hozzászokni egy ennyire más aszfaltcsíkhoz. Elég intenzív élmény ekkora tempóval menni a falak között, nagy adrenalinlöketet ad. Az autót elég jó érzés volt vezetni, úgyhogy jöhet a finomhangolás, a gumik megértése és a helyes stratégia meghatározása."
„A beláthatatlan kanyarok nyilván problémát jelentenek, ha valaki hűtőkörön van, a másik meg nyomja neki, mivel óriási a tempókülönbség. Ezért mindannyiunknak nagyon kell koncentrálnia akkor is, ha éppen nem gyorskörön vagyunk. A pálya nagyon nem tolerálja a hibázást, Charles-nak pedig ma nem volt szerencséje. Biztos vagyok benne, hogy a csapat rendbe tudja hozni az autóját holnapra, és mindketten keményen nyomhatjuk az időmérőn" – tekintett előre a spanyol pilóta.