A 2022-es szezonban akár komoly változások is történhetnek a Forma-1 erőviszonyaiban, de legalábbis nagy esélye van a középcsapatoknak arra, hogy jelentős mértékben csökkentsék a lemaradásukat az élmezőnnyel szemben. Hogy ez kiknek sikerül, azt majd csak a szezon elején tudjuk meg, hiszen gyakorlatilag semmilyen információval nem rendelkezünk a teljesen új szabályok szerint készülő autókról, és maguk a csapatok is a sötétben tapogatóznak azzal kapcsolatban, hogy riválisaik mivel készülnek. A hírek szerint az Alpine például nagyot léphet előre a motorjával.
A tavalyi szezonra Renault-ból átvedlő francia istálló nagy reményeket fűz az új idényhez, az Auto Motor und Sport információi szerint pedig nem is tétlenkedett, és a Viry-Chatillonban működő motorrészlegén komoly előrelépést ért el.
A német szaklap úgy tudja, hogy az új motor annak ellenére jóval erősebb lesz a 2021-esnél, hogy az új üzemanyag-szabályok (a keverék 10%-ban etanolt kell tartalmazzon) jelentős visszaesést eredményeznek a teljesítményben, így ezt már most ledolgozták a mérnökök.
Az AMuS forrásaira hivatkozva nagyjából 35 lóerőre teszi a franciák tavalyi motorjának lemaradását az etalonnak számító Mercedesszel szemben, van tehát mit behoznia az Alpine-nak. „
Amennyiben megbízhatóvá tudjuk tenni a motort, nagy előrelépést érhetünk el
– idézik az egyik névtelen forrásukat. Ez persze önmagában édeskevés lesz, ha az autójuk nem üti meg a mércét, de Marcin Budkowski ügyvezető igazgató szerint minden téren előrelépés várható. „Minden fronton fejlődtünk, ami segíthet minket 2022-ben" – jelentette ki a lengyel szakember.
Az Alpine tavaly már a tavaszi Azeri Nagydíj előtt leállt a 2021-es autója fejlesztésével, az ezt követő fejlődést pusztán azzal érték el, hogy jobban megértették a kocsit, amellyel Esteban Ocon megnyerte a kaotikus Magyar Nagydíjat, Fernando Alonso pedig harmadik lett Katarban. „Mindig erősek voltunk azokon a pályákon, ahol az első gumik jelentették a limitáló tényezőt. A hátsó tapadás viszont mindig is a gyengénk volt, és az autónk nem kedvelte a huplikat" – idézi az egyik névtelenül nyilatkozó mérnököt a szaklap.
A tavalyi autó megértése az Alpine-nál tanácsadóként dolgozó négyszeres világbajnok Alain Prost szerint ugyanakkor nem fog nekik segíteni az idén, hiszen a 2022-es autók teljesen eltérnek a 2021-esektől.