Noha a szakértők nem számítanak arra, hogy teljesen a feje tetejére állhatnak az erőviszonyok az új szabályoknak köszönhetően, azt sokan nem tartják elképzelhetetlennek, hogy például a középmezőny eleje az idén utolérheti a Red Bullt és a Mercedest. Ez első sorban a Ferrarit és a McLarent jelenti, a wokingiak ügyvezető igazgató azonban igyekszik lehűteni a kedélyeket.
A McLarennek legutóbb 2010-ben volt esélye a világbajnoki címre (az utolsó verseny előtt Lewis Hamiltonnak ugyan már csak matematikai sansza volt, de volt), miközben 2008-ban volt legutóbb világbajnok. Ez a több mint tíz éve tartó böjt azonban Zak Brown szerint – bármekkora lehetőséget is kínáljanak az idei szabályváltozások – nem az idén ér véget.
Nem hiszem, hogy a bajnoki cím reális cél”
– nyilatkozta az amerikai üzletember a RACER-nek, majd meg is indokolta, hogy miért.
Továbbra is zárkózunk fel az infrastruktúránkkal és különösen a szélcsatornával, ami a fejlesztés olyan kritikus fontosságú eleme, hogy ez gátol minket.
Ez van, megtesszük a tőlünk telhető legjobbat, de az infrastruktúránkkal még eléggé le vagyunk maradva. Még ha már mindent meg is vettünk, időbe telik ezeket bevezetni, a szélcsatorna elkészülte pedig még néhány évvel odébb van."
Brown még arra sem szeretne fogadni, hogy a tavalyi évhez hasonlóan a futamgyőzelem azért összejöhet nekik. „Hogy nyerhetünk-e futamot? Tavaly meggyőző módon nyertünk egyet és majdnem összejött még egy győzelem.
Nem akarok jóslatokba bocsátkozni és azt csinálni, mint az Aston Martin, és azt mondani, hogy »Még semmit sem láttatok«, majd hátrafelé haladni. A célunk, hogy versenyképesebbek legyünk, mint tavaly"
– mondta az ügyvezető, majd kitérte arra, hogy a Valtteri Bottas és Sergio Pérez által a jobb napjaikon képviselt minőséget elnézve „őrület", hogy tavaly egyedül a McLaren aratott kettős győzelmet.
Hogy milyen autóval rukkolnak elő az idei évre a wokingiak, azt február 11-én, az Aston Martin autóbemutatója után láthatjuk meg, miután a csapatok közül harmadikként az alábbi videóval ők is bejelentették, hogy mikor rántják le a leplet az idei versenygépükről.