Noha korábban a Ferrari csapatfőnöke már elárulta, hogy valamikor február 16-a és 18-a között érkezik a maranellóiak idei versenygépe, a pontos dátumot még nem közölték.
Nem úgy az Aston Martin, amely ma bejelentette, hogy február 10-én, a gyártó angliai Gaydonban található központjában rántja le a leplet az AMR22-es versenygépről.
Ez a dátum pedig a szokottnál is nagyobb jelentőséggel bír, hiszen – az eddigi, még nem a végleges autót megmutató fotókat leszámítva – ekkor pillanthatjuk majd meg az első valós, 2022-es szabályok szerint készült Forma-1-es kocsit.
Mint ismert, az idei évre jelentősen megváltoztak az F1 technikai szabályai, ami miatt lénygében a nulláról kezdték a csapatok az autójuk tervezését. Emiatt aztán külsőre is igen jelentős eltérés lesz a tavalyi autókhoz képest, ami mind az aerodinamikai változtatásoknak, mind a nagyobb, már 18 colos felnikre szerelt kerekeknek köszönhető lesz.
Ami az Aston Martint illeti, az F1-be a tavalyi évtől visszatérő patinás márka 2021-es éve nem úgy sikerült, ahogyan azt várták, főleg az eredményes, még Racing Point néven teljesített 2020-as év tükrében. Ez nagy részben köszönhető a tavalyi idényre megváltoztatott padlólemez-szabályoknak, amelyek a Mercedes mellett a silverstone-i csapatot is visszavetették, csak ők nem tudták visszahozni az elveszített teljesítményt.
Az idei év viszont nekik is új kezdetet jelent, hiszen az elmúlt két idénnyel ellentétben már nem a Mercedes koncepcióját fogják másolni. Emellett az istálló vezetésében is történtek és vélhetően még történnek is komoly változások, távozott ugyanis a csapatfőnök Otmar Szafnauer, akinek a helyére az Alpine-től elköszönő Marcin Budkowski érkezhet.
Pilótafronton marad a tavalyi kettős, azaz Sebastian Vettel és Lance Stroll terelgeti majd az új kocsit. Hogy a négyszeres világbajnoknak miért lehet vízválasztó ez a szezon, arról ITT írtunk korábban.