Már minden készen áll a barcelonai Circuit de Catalunyán arra, hogy a Forma-1-es mezőny megkezdje első három napos tesztjét a 2022-es szezon előtt, ám nem kellett szerdáig várni arra, hogy V6-os hibrid erőforrásoktól legyen hangos a környék, hiszen két csapat már hétfőn pályára gurult a Spanyol Nagydíj helyszínén. A Haas a VF-22-es, a McLaren pedig az MCL36-os versenygépével tartott forgatási napot, előbbi ráadásul most mutatta meg először valódi autóját a nyilvánosságnak.
Az ilyen forgatási napokon minden istálló legfeljebb 100 km-t tehet meg a Pirelli által erre a célra gyártott, a versenyhétvégéken használt keveréknél jóval keményebb abroncsokon, azaz valódi tesztelést nem nagyon tudnak végezni, ám a rendszerek bejáratására és ellenőrzésére tökéletesen megfelel egy-egy filmes nap, illetve
az idei szezonra nagy mértékben megváltozott kocsik miatt a pilótáknak is hatványozottan fontos, hogy minél előbb megkezdhessék az összeszokást az új munkaeszközükkel.
Korábban a Ferrari és az Alfa Romeo Fioranóban, az Alpha Tauri Misanóban, a Mercedes, a Red Bull, az Aston Martin és a Williams pedig Silverstone-ban filmezett és járatta be az idei autót, a Haas, a McLaren, valamint a mai nap folyamán Barcelonában pályára lépő Alpine viszont közvetlenül a teszt előttre hagyta ezt a feladatot.
Mellettük a Ferrari is körözni fog kedden, azaz a maranellóiak második forgatási napjukat is felhasználják.
A több érdekes és más csapatok autóján nem látott technikai megoldást felvonultató Haas VF-22-est csak Nyikita Mazepin vezette, a McLarennél azonban Lando Norris és Daniel Ricciardo is autóba ült, majd a csapat Twitter-oldalán osztotta meg tapasztalatait. „Amint az autón látszik, van jópár változás – kezdte az értékelést a garázs előtt Norris. – Vezetés közben is eléggé más, amit látunk. Az oldalszekrények és tükrök elhelyezkedése miatt az autó sokkal szélesebbnek érződik, az oldalszekrények előrébb nyúlnak. De nemcsak az érzet, hanem a látvány is eléggé különbözik a korábbitól. A többihez, mint például a hang, csak hozzá kell szokni, mivel a hang is más a motor és az eltérő üzemanyag miatt. De ettől eltekintve klassz minden, jó újra vezetni."
„Régóta nem vártam ennyire, hogy vezethessek egy új autót – vallotta be a most is szélesen mosolygó Ricciardo. – Persze az ember minden évben izgatott, de valószínűleg ezek a valaha volt legnagyobb szabályváltozások, legalábbis mióta én az F1-ben vagyok, biztosan azok. Az ismeretlen miatt volt izgalmas, illetve fontos volt eltölteni egy kis időt az autóban. Még ha csak néhány kört tettünk is meg, az ember ilyenkor még kicsit merev, úgyhogy jó volt leporolni egy magunkat."
„Az autó érzetre rendben volt. Nem igazán tudtam, hogy mire számítsak, mert bár vezettem a szimulátorban, a valóságban olykor teljesen más.
Egyelőre elégedett vagyok, noha nem mértük a köridőket és továbbra sem tudjuk, hogy hol állunk, de több mint elégedett voltam.
A legfontosabb, hogy a csapat igazán jó munkát végzett azzal, hogy elkészült a kocsival, ami megbízható volt, úgyhogy tele volt mosolygós arcokkal a garázs."
A barcelonai teszt szerdán kezdődik és természetesen mind a tíz csapat részt vesz rajta, hivatalosan pedig nem is tesztelés, hanem bejáratás a neve, mivel az F1 a márciusi bahreini tesztet tekinti egyedül hivatalos tesztelésnek. Valójában azonban már Barcelonában is tesztelni fognak a csapatok, mi pedig mind a három napról végig élő szöveges tudósításban számolunk majd be.