A Forma-1 2022-es idényének egyik legizgalmasabb kérdése, hogy mire megy George Russell a Mercedes színeiben Lewis Hamilton mellett. A hétszeres világbajnoknak, valamint a generációja egyik legtehetségesebbjeként emlegetett honfitársának ráadásul a teljesen új koncepció alapján épült autó jelentette kihívásokkal kell megküzdenie.
Kérdés, hogy az elmúlt három évben (egy futam kivételével) a Williamsnél versenyző Russell mennyire gyorsan tudja felvenni a ritmust a Mercedesnél. Tavaly láthattuk, hogy az átigazoló vagy Fernando Alonso esetében visszatérő pilóták mindegyikének időre volt szüksége ehhez, és akadt, aki szinte egész évben elmaradt a várakozásoktól. A brit pilóta helyzete azonban teljesen más, és bár nemrég úgy fogalmazott, hogy élete legkeményebb szezonja következik, ebben a tekintetben optimista.
Mindenki számára előny, hogy teljesen tiszta lappal indulunk
Ráadásul Russellnek az is segítséget jelenthet, hogy valójában nem egy teljesen ismeretlen közegbe kell megérkeznie. A Mercedes juniorjaként ugyanis sok időt töltött a csapat mérnökeivel F1-es debütálása előtt, így most nem a nulláról kellett elkezdenie a beilleszkedést.
„Hihetetlenül különleges érzés, hogy hivatalosan is a Mercedes pilótája vagyok, ugyanakkor egy kicsit furcsa is, mert rengeteg időt töltöttem el ott, amikor a Forma-3-ban, majd a Forma-2-ben indultam junior versenyzőként – magyarázta. – Bizonyos szempontból olyan, mintha hazatértem volna azokhoz az emberekhez, akiket hosszú ideje ismerek, és mintha újra megismertem volna az istálló működését, amit nagyon élveztem. Mivel juniorként annyira sok időt töltöttem a csapattal, mielőtt csatlakoztam a Williamshez, úgy érzem, hogy már most jól ismerek mindenkit, így
rögtön a legfontosabb dolgokra koncentráltunk, hogy megértsük az új autót és a kihívásokat, illetve megpróbáljunk a lehető legjobban felkészülni az előttünk álló idényre.”
A 23 éves versenyző számára az is jól jöhet, hogy tavaly drámai módon bukták el az egyéni világbajnoki címet, hiszen így kettőzött erővel igyekeznek visszatérni a csúcsra. „Úgy gondolom, hogy a tavalyi évet követően az egész gyárban nagy a motiváció és a tűz, hogy visszavágjunk, és ezt elképesztően jó látni” – fogalmazott Russell.
Persze kérdés, hogy erre mennyi esély lesz, hiszen egyelőre senki nem tudja, hogy mire lesz elég az általuk épített autó. Persze a Mercedes és a többi élcsapat még most, a költségvetési plafonnal együtt is előnyben van a többiekhez képest, de Russell ennek tudatában sem akar jóslatokba vagy ígérgetésekbe bocsátkozni. „Ami az eredményeket illeti, tényleg nem hiszem, hogy ezzel kapcsolatban meg lehet határozni a célt, mert senki nem tudja, hol lesz, amikor elérkezik az első futam.”