Az F1 sajtóközleményt adott ki a tavalyi futamok nézettségéről, illetve a közösségi médiás aktivitás mértékéről. Azok után, hogy a 2020-assal ellentétben a 2021-es idény sokkal közelebb volt egy koronavírus előtt évadhoz, a 17 helyett 22 futamot rendeztek, valamint Max Verstappen és Lewis Hamilton az utolsó verseny utolsó köréig csatázott a világbajnoki címért, sejteni lehetett, hogy a Liberty Mediánál örültek, amikor látták a számokat.
Ez így is volt: az F1 arról számolt be, hogy az online platformokon minden jelentős sportágnál jobban növekedett a követőszámot, illetve az aktivitást tekintve. A legismertebb social médiás felületek, illetve videómegosztó portálok együttes követőszáma 40 százalékkal növekedett, és elérte a 49,1 milliót. A videók nézettsége 7 milliárdnál állt meg, ami másfélszeres növekedés 2020-hoz képest. A közösségi médiás interakciók terén ennél is nagyobb a tavalyi és a két évvel ezelőtti idény aránya:
a 2021-es 1,5 milliárd 74 százalékkal nagyobb, mint a 2020-as adat.
Ami az egyedi felhasználókat illeti, 63 százalékos pozitív változást produkálva összesen 113 millióan vették igénybe az F1 hivatalos honlapját és alkalmazását, valamint a közösségi médiás felületeit. Az oldalmegtekintések száma természetesen szintén növekedett, egészen pontosan 32 százalékkal, illetve 1,6 milliárdig. Az egyik legfontosabb piacnak számító Kínában ugyancsak nagy volt a növekedés, az ottani közösségi felületeken az F1 követőszáma elérte a 2,7 milliót, ami 39 százalékos növekedésnek számít.
Mindez azt jelenti, hogy az F1 minden más jelentős sportágnál jobban fejlődött a digitális platformokon. Többek között ennek is betudható, hogy a közvetítéseket, valamint az egyéb tartalmakat figyelembe véve az online tér aránya 10-ről 16 százalékra emelkedett.
Mindez persze nem jelenti azt, hogy a televíziós nézettség összességében csökkent volna, épp ellenkezőleg. A versenyhétvégéket összesen 1,55 milliárdan nézték a tévén keresztül, ami 4 százalékos növekedést eredményezett. Ezen a téren az idényzáró Abu-dzabi Nagydíj teljesített e legjobban a maga 108,7 millió nézőjével, de
a szezonnyitó Bahreini Nagydíj (84,5 millió), valamint a három sprintfutamos hétvége (időrendben 79,5 millió, 80,4 millió és 82,1 millió) is magas számokat hozott.
A különböző országok összehasonlításában nem meglepő módon Hollandia emelkedett ki: Verstappen hazájában 81 százalékkal emelkedett a nézettség 2020-hoz képest. Az Egyesült Államokban (58%), Franciaországban (48%), Olaszországban (40%) és az Egyesült királyságban (39%) szintén jelentős javulást mértek.
Az egyedi nézők száma 3 százalékkal emelkedett, vagyis 445 millióan kapcsoltak a megfelelő csatornára legalább az egyik versenyen. A legtöbb nézőt, egészen pontosan 70,8 milliót Kína szolgáltatta, de a legnépesebb ország 13 százalékos emelkedése semmi Spanyolországéhoz (272 százalék), Oroszországéhoz (129%) vagy az Egyesült Államokéhoz (53%) képest.
A futamhétvégéket átlagosan 70,3 millióan követték figyelemmel. Azokban az országokban, ahol 2020-ról 2021-re nem változott a közvetítő társaság, ez a szám 60,3 millió és 13 százalékos emelkedés. Ebbe nem számít bele Brazília és Németország, ahol más csatorna közvetítette az eseményeket, és bár a nézettség összességében csökkent, de ezekben az országokban is biztató folyamatokról számoltak be.
A helyszínre kilátogató szurkolók tekintetében szintén nagy volt a változás, hiszen a 2020-as idénnyel ellentétben tavaly a legtöbb hétvégére már lehetett jegyet váltani.
Ennek köszönhetően a pálya mellől összesen 2,69 millióan követték figyelemmel a versenyeket, ami ugyan elmarad a járvány előtti 4,16 milliótól, de a körülmények ismeretében ígéretesnek számít.
Az USA (400 ezer), a Mexikói (371 ezer) és a Brit Nagydíj hétvégéje (356 ezer) vonzott 300 ezernél is több szurkolót, és mindhárom helyszínről elmondható, hogy többen látogattak ki, mint 2019-ben. A Magyar Nagydíj a 11. volt a rangsorban, összesen 132 ezer helyszíni szurkolóval.