Az elmúlt időszakban a Fernando Alonsót is foglalkoztató Alpine vezetésében volt az egyik legnagyobb mozgás: az addigi ügyvezető igazgató, Marcin Budkowski, majd a tanácsadóként dolgozó Alain Prost is távozott az enstone-i istállótól. A csapat most újabb változásokat jelentett be, de ezúttal senkitől sem vettek búcsút, igaz, nem is új szakember érkezéséről számoltak be, hanem csupán két előléptetésről.
Pat Fry, aki eddig a karosszériáért felelős technikai igazgató posztját töltötte be, mostantól az istálló technikai főigazgatója (CTO) lesz.
A két tavalyi élcsapatnál, a Red Bullnál és a Mercedesnél Adrian Newey, illetve James Allison tölti be ezt a szerepet.
Az Alpine által kiadott sajtóközlemény értelmében innentől kezdve a brit szakember felel az Enstone-ban zajló összes technikai tevékenységért. Továbbá ő fog felelni az autó teljesítményével kapcsolatos célkitűzések, valamint a jövőbeli technológia meghatározásáért. Továbbá ő lesz a felelős a hosszú távú stratégia kialakításáért, hogy a költségvetési plafon jelentette korlátok között a lehető legjobb teljesítményre legyenek képesek.
Az Alpine technikai igazgatói posztjára pedig a korábbi mérnökigazgatót, Matt Harmant nevezték ki. Ő fog felelni a pályán nyújtott teljesítményért, illetve a szervezet felépítéséért és a tehetségek kineveléséért. Harman a karosszéria fejlesztését fogja irányítani, de a csapat kiemelte, hogy a motorrészlegre is jó hatással lehet, tekintve, hogy 2018-ban igazolták a Mercedestől, ahol korábban 18 évet töltött el.
Azzal, hogy Pat és Matt az enstone-i mérnöki gárda élére álltak, jelentősen erősítjük az Alpine F1-es csapatát
Ez a döntés része annak a folyamatnak, hogy elérjék a Renault csoport vezérigazgatója, Luca de Meo, valamint Rossi által kitűzött célokat, miszerint a márka debütálásától számítva száz futamon belül a bajnoki címért harcoljanak. Ugyanakkor könnyen lehet, hogy legalább egy bejelentés még várat magára, hiszen az Aston Martintól távozó Otmar Szafnauer a hírek szerint az Alpine csapatfőnöki székébe tart.