A korábbinál változatosabb irányokban indultak el a csapatok az új szabályrendszerben az autókkal. A Mercedes technikai igazgatója az egyik legfőbb rivális, a Red Bull egyik megoldását nevezte meg a legkülönlegesebbként.
„Hogy őszinte legyek, nem töltöttem nagyon sok időt más autók megfigyelésével. Próbáltunk a saját nehézségeinken átlendülni – nyilatkozta Mike Elliott az F1 TV műszaki vonatkozású részeiről szóló adásában. – A központban többet figyelik a riválisokat."
A leglátványosabb egyedi megoldás a Red Bull oldaldoboza.
„Érdekesnek tűnik. Megnézzük alaposabban."
Az említett oldalszekrény valóban egzotikus, nagyon éles alávágással rendelkezik. Az autó ezen részének fő feladata, hogy a lehető leghatékonyabban terelje az áramlásokat a leszorítóerő jelentősebb részét előállító hátsó szárny és a diffúzor felé, amelyek kialakítása alaposan megváltozott az új előírásokkal.
A Red Bull koncepciójának másolása ugyanakkor szinte lehetetlen az idei autón, legfeljebb egyes részeit lehetne átemelni, mivel annyira összetett a légáramlási struktúra, hogy az oldaldobozokkal együtt szinte minden főbb újra kellene tervezni hozzá, ennek pedig szinte biztos gátat szab a költségvetési plafon.
A Mercedes nem tartozott a problémásabb csapatok közé a teszteken, egy-két fennakadástól eltekintve nagyjából tartották az ütemtervet.
Eliott szerint a kerekek által keltett légörvények irányítása jelenti az egyik legnagyobb kihívást az új előírásokkal.
„Különböző elképzelésekkel jelentkeztek a csapatok. Teljesen megváltozott, ahogy a kerekek örvényeit kezeljük – mondta. – A változás az előzések segítését szolgálja, hogy nem tudjuk annyira irányítani a kerekek körüli áramlást, mint korábban, és ez ne érintse hátrányosan a hátul érkező autót."
„Némelyik csapat szélesebb borítást választott, hogy így kezelje a kerekek örvényeit. Mi keskenyebbet, és mindent ehhez igazítottunk az elrendezéssel." A technikai igazgató hozzátette, úgy sejti „mindannyiunknál sok javítanivaló akad majd a megbízhatóság terén is. Ebbe is sok munkát fektetünk."
A Mercedes motorfőnöke, Hywel Thomas pedig többekhez hasonlóan arra számít, a csapatok gyors tanulási görbéjével és a bevetett fejlesztésekkel együtt sűrű mozgások lesznek az erősorrendben. Ilyesmi az utóbbi években nem igazán volt. „Lehet, hogy az év kezdetén leggyorsabb autó sehol sem lesz az év végi leggyorsabb autóhoz képest fejlesztés, ingadozás erősorrendben" – közölte Thomas.