Kevin Magnussen pénteken ülhetett először F1-es autóba, amióta 2020 végén távozott a Haastól, és úgy nézett ki, hogy a csúcskategóriában véget ért a karrierje. Az amerikai istálló szerdán, némileg váratlanul jelentette be a 29 éves versenyző visszatérését, miután egy héttel ezelőtt kirúgták Nyikita Mazepint.
A dán pilóta a 9. helyen állt, amikor leintették a második tesztnapot Bahreinben, ám ő egy órával tovább maradt a többieknél, mivel a Haas önhibáján kívül bukta el a csütörtök délelőtti műszakot. Ennek során pedig – vélhetően feltekert motorral és kevés üzemanyaggal – mindenkinél gyorsabbnak bizonyult. Magnussen azonban tisztában van vele, hogy ebből semmilyen következtetést nem lehet levonni a szezonra nézve.
Bárcsak azt mondhatnám, hogy ez rengeteget jelent
Érdekesség, hogy a Haas 2016-os debütálása óta most először végzett az élen bármilyen hivatalos F1-es eseményen. A dán pilóta pedig érthető módon lelkesen beszélt arról, hogy ismét F1-es versenyzőnek mondhatja magát, hiszen pár hete aligha számított erre a lehetőségre.
„A végén jó időt autóztunk, de ettől nem igazán ragadtatom el magam – folytatta. –Ettől függetlenül jó napon vagyunk túl, a délután szuper volt. Rengeteget mentünk, és egyszer sem szálltam ki az autóból.
Remek volt újra Forma-1-es kocsiban ülni, és újra a csapattal lenni, újra velük dolgozni, egyszerűen hihetetlenül boldog vagyok.”
A többiekkel ellentétben Magnussen nyilvánvaló okokból először vezethetett idei F1-es autót, amely jóval nehezebb elődjeinél, így valamivel nehezebben is vezethető. A dán versenyző viszont elárulta, hogy bár érezte a különbséget, a kocsi felülmúlta a várakozásait.
„Nem olyan könnyű és mozgékony, mint a régi, de egyáltalán nem egy lassú versenygép, egyáltalán nem rossz érzés vezetni – szögezte le. – Egy évig csak prototípus-autókat hajtottam, és amikor az ember hirtelen bepattan egy ilyenbe, tudja, hogy gyorsnak fogja érezni. Nem lomha, nem olyan rossz, mint amilyennek gondoltam. Határozottan élveztem, hogy Forma-1-es kocsit vezethettem.”