Pontszerzéssel mutatkozott be a Forma-1-ben a sportág első állandó kínai pilótája az Alfa Romeónál. Csou Kuan-jü már az időmérő jelentette akadályt is sikerrel vette, amelynek első felvonásán túljutott, és a 15. helyről indulva 10. lett Bahreinben.
„Először sírok a rádión keresztül, de nagyon boldog vagyok" – kiabálta a leintés után a levezető körön, majd a sajtónak kicsit lenyugodva értékelt. „Az időmérő után madarat lehetett fogatni velem, de a versenyen inkább mást éreztem. Úgy foglalnám össze, hogy érzelemdús volt. A tempómat látva tudtam, hogy lehetséges a pontszerzés. A második és a harmadik etaphoz úgy álltam hozzá, hogy még többet kell beleadnom. Lenyűgöző a pontszerzés" – idézte a The Race.
A Red Bullok kiesése segítette az utolsó körökben, de nem állítható, hogy kizárólag ennek köszönhette az eredményt, hiszen megelőzte többek között a McLaren rutinosabb párosát és a másodéves Mick Schumachert, aki a Haasban körülbelül hasonló erejű felszerelésben ült, mint ő az Alfában. (Veterán skandináv csapattársaik az 5-6. helyeken futottak be.) A jobb állapotú gumi időnként neki kedvezett, de nagyságrendileg tíz előzést bemutatott, ezek közben nem okozott kárt az autóban, és állítása szerint
Fernando Alonso mellé is megpróbált volna beszúrni az utolsó körben, ha Sergio Pérez megpördülése miatt nem kerülnek elő a sárga zászlók.
Csou szerződtetését többen kritizálták az utánpótlás-kategóriákban szerzett szerényebb eredmények miatt és azt a származásával, piaci szempontokkal magyarázták. Ezzel mi is foglalkoztunk külön cikkben, ám az újonc csattanós választ adott.
„Onnantól, hogy tavaly aláírtam a szerződést, sokaknak valamiért furcsa volt a véleménye rólam és arról, hogy a Forma-1-ben van-e a helyem" – nyilatkozta.
A legjobb válasz ez volt, és én így szeretem csinálni. Nem beszélek sokat, hanem a munkámra koncentrálok.
Csou mindezt úgy tette, hogy a rajtnál visszaesett a kuplungot zavaró vibráció miatt (ezzel hosszabb ideje nyűglődik a csapat), bekapcsolt a lefulladásgátlója is. A Sky Sportsnak hozzátette: „Kevésbé voltam feszült, mint az időmérőn. Az egykörös tempó nem tartozott az erősségeim közé a tesztelésen."
Egy újonchoz képest ugyanis a hosszú etapokon, megtankolva, a gumik kímélését előtérbe helyező körülmények között nagyon jól teljesített. Az Alfa Romeo mérnöke, Xevi Pujolar szerint ez a csapatot nem lepte meg különösebben.
„Már az előző heti teszten láttuk, hogy a hosszú etapokon nagyon erős – mondta. – Amit közöltünk vele, hogy mit tegyen, végrehajtotta. Kérdés volt, hogy ezt megismétli-e éles körülmények között, csata közben a versenyen, mert az teljesen más, mint egyedül körözve a pályán."
Azonban pontosan ugyanúgy, sőt, még jobban megcsinálta.
Csou rámutatott, hogy erre lehetett számítani tőle. „Az F2-ben megfigyelhették, hogy ahol erős volt a gumikopás, ott jól osztottam be az abroncsokat. Ez is segített az F1-be eljutni. Tudom, hogyan bánjak a gumikkal" – mondta, elismerve, hogy természetesen még sokat kell tanulnia erről is.