Mercedes' British driver Lewis Hamilton leaves the pit lane during the first practice session ahead of the 2022 Formula One Australian Grand Prix at the Albert Park Circuit in Melbourne on April 8, 2022. (Photo by Paul CROCK / AFP) / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
Toto Wolff azt mondta, a padlólemez rugalmasságának megőrzésével akarják megszüntetni a delfinezés keltette problémát, nem akarnak beáldozni az aerodinamikai teljesítményből.
A Mercedes továbbra sem találja az ellenszert a pattogás, vagy más néven delfinezés problémájára, az autójuk változatlanul veszettül pattog az erőhatásoktól. Az Ausztrál Nagydíjon minden korábbinál erősebben tapasztalták ezt a jelenséget, de Toto Wolff határozottan kijelentette, hogy a kézenfekvő megoldást nem fogják alkalmazni.
„Alábecsültük a padlólemezek aerodinamikai hatását és a problémát még mindig próbáljuk megoldani úgy, hogy nem a nyilvánvaló megoldást választjuk" – ismerte el a Krone-nak.
A legegyszerűbb az lenne, ha feszesebbé tennénk a padlólemezt.
„Viszont úgy gondoljuk, képesek vagyunk megtartani az aerodinamikai teljesítményt anélkül, hogy a lemezt szikla szilárddá tennénk. Az extrém erőhatásokat nem tudtjuk tesztelni a szimulátorban, azokat csak a pályán ismerjük meg."
A padlólemez hajlékonyságával ugyanis összességében úgy szabadulnának meg a pattogástól, hogy valószínűleg még több időt vesztenének a kanyarokban a gyengülő leszorítóerővel, mint amennyi kárt a vibráció okoz.
Lépésenként javulunk, de a többiek sem lustálkodnak. Ők már februárban megértették a probléma forrását.
– mondta a Mercedes csapatfőnöke.
Az istállónál már bevallották, hogy nem számítanak gyors megoldásra, ehhez több versenynek kell eltelnie. Az erősorrendben Ausztráliában a jelek szerint ismét hátrébb lesznek, mint a harmadik hely.