Azok után, hogy a 2020-ban 8, 2021-ben pedig 13 pontot szerzett, az Alfa Romeo az idei szezonban három futam után úgy áll 13 egységgel, hogy Bottasnak Dzsiddában pontszerző helyről kellett feladnia a versenyt a hűtőrendszer meghibásodása miatt. A svájci székhelyű csapat egyértelműen profitált a technikai szabályváltozásokból, ez pedig a Hinwilben dolgozókat dicséri. Frédéric Vasseur, az Alfa csapatfőnöke és egyben vezérigazgatója elismeri, jót tesz a csapaton belüli légkörnek is a jelentős fejlődés, aminek köszönhetően fel tudják venni a versenyt a középmezőnnyel.
„Örülök, hogy visszatértünk.
Sokkal jobb az Alpine-nal és az AlphaTaurival versenyezni, mint az orvosi autóval
– viccelődött a francia a Motorsport-Total.com kérdésére. – Remek a hangulat, a versenyhétvégék pedig izgalmasak számunkra."
Az Alfa legnagyobb előnye az, hogy
a C42 a mezőny – egyik – legkönnyebb autója, aminek köszönhetően a lassú kanyarokat jobban be lehet venni vele.
A költségvetési korlát ugyan jelentősen befolyásolja a fejlesztési lehetőségeket, Vasseur azonban tudja, hogy nem szabad megelégedni az eddigi szerepléssel, hanem tovább kell alakítani a járművön, hiszen a riválisok sem fognak megállni a jelenlegi tudásuknál.
„Nem nézzük hátradőlve az eddigi eredményeket, hiszen még húsz verseny van hátra, úgyhogy a további javításokra kell koncentrálnunk. Nagy potenciált látok az autóban és a csapatban,
biztos vagyok abban, hogy ha a megfelelő dolgokra koncentrálunk, még előrébb ugorhatunk."
A korábbi szezonokhoz képest idénre teljesen kicserélődött a csapat pilótapárosa is, hiszen Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi helyett Valtteri Bottas és Csou Kuan-jü szerzi a pontokat az Alfának. Vasseur úgy érzi, a Mercedestől igazolt finn versenyző nagy fogás volt, itt ugyanis megmutathatja a valódi képességeit.
„Tökéletesen illeszkedik a csapatba, aminek igazán örülök. Ha jól mennek a dolgok, akkor ő is jól megy, ha pedig valami probléma lép fel, elkezdi elemezni annak hátterét" – dicsérte pilótáját Vasseur.
A melbourne-i időmérőt hozta fel példának a francia, amikor Bottas és Csou is kiesett a Q2-ben – utólag kiderült, hogy mindkét autónál a hátsó szárnyakkal volt baj. A finnek ezzel egyébként
egy 103 nagydíjon át tartó sorozata szakadt meg, hiszen a 2017-es szezonnyitó óta mindig bejutott az időmérő edzés harmadik szakaszába.
A problémát azonban közösen megoldották, Bottas pedig a futamon négy pontot szerzett a nyolcadik helyével.
„Természetesen nem voltunk elégedettek a kvalifikációval, de utána [a pilótákkal együtt] közösen megbeszéltük a dolgokat, mindenki pozitív maradt, és meg is lett az eredménye a futamon."