Az előző szezon egyik szakaszában úgy tűnt, hogy Max Verstappen az F1 új kvalifikációs királyává koronáztatta magát.
Amikor a Red Bull pilótája megszerezte a pole pozíciót az Olasz Nagydíjon, ez volt a hetedik - nyolc futamon belül -, amikor a holland az első rajtkockából indulhatott.
Ezzel Verstappen megakadályozta a sportág legsikeresebb időmérő-menőjét, Lewis Hamiltont abban, hogy pályafutása 103. pole pozícióját kaparintsa meg.
A 2022-es szezon három versenye után azonban úgy tűnik, hogy Verstappen elveszítette a kvalifikációs előnyét.
A 24 éves versenyzőt Charles Leclerc előzte meg Bahreinben, majd saját csapattársa, Sergio Pérez kvalifikálta magát a holland előtt az első helyre Szaúd-Arábiában.
Ausztráliában pedig Verstappen kénytelen volt elfogadni, hogy Leclerc közel háromtizeddel ismét a rajtrács éléről indulhat a vasárnapi futamon, elvéve tőle a pole pozíciót.
Verstappen elismeri, hogy az időmérők eddig nem sikerültek a legjobban
Lehet vitatkozni, hogy Verstappennek miért nem sikerült megszereznie a pole pozíciót a szezon első három fordulójában, ami a Ferrari autóinak tagadhatatlanul jó tempóját is dicséri egyben.
A regnáló világbajnok gyors maradt, de látszólag hiányzott belőle az a gyilkos tempó, amit a tavalyi évben mutatott ahhoz, hogy Leclerc és Ferrari szintjére emelje magát.
Verstappen azonban elmagyarázta, miért van több a helyzetben, mint amennyi kívülről látszik. Kiemelte, hogy a Red Bull jelenleg szenved a teljes potenciál kihasználásával a szombati napokon.
Arra a kérdésre, hogy a Red Bull új autójára jellemzője-e idén, hogy a versenyeken jobban teljesít (a technikai meghibásodásokat leszámítva), mint az időmérőn, Verstappen azt mondta a médiának:
Egy kicsit köze van hozzá, igen. Egyelőre a kvalifikáció nem a terveink szerint sül el, egyáltalán nem nyűgözött le a versenygép idei teljesítménye a szombati napokat illetően eddig. Sokat küzdök az autó egyensúlyával, és ez egyszerűen nem ad önbizalmat ahhoz, hogy jobban nyomjam a gázpedált. Az első Q3-as etapban [Ausztráliában] kezdtem egy kicsit jobban érezni az autót, aztán hirtelen vissza kellett vegyek ismét, mert kibillent a versenygép az egyensúlyából, és újra bizonytalannak éreztem a mozgását. Nem volt egy kellemes tapasztalat, hogy őszinte legyek.
- kommentálta a Red Bull idei döcögősen induló szezonját a holland világbajnok.
Forrás