A Monacói Nagydíjnak ebben az idényben lejár az F1-gyel kötött szerződése, amelyet egyelőre még nem hosszabbítottak meg. Bernie Ecclestone idejében a hercegségnek csupán jelképes összeget kellett fizetnie a rendezésért, ám a Liberty Media úgy gondolja, hogy a városállamnak is hasonló kereskedelmi feltételeknek kell megfelelnie, mint más futamok promótereinek.
Bár Michel Boeri, a monacói autóklub elnöke nemrég leszögezte, hogy a legendás helyszín nincs valós veszélyben, ám a hétvége előtt nem sokkal ismét megjelentek olyan pletykák, miszerint az utcai pálya 1954 után először ismét kikerülhet a versenynaptárból (2020-ban csak a koronavírus-járvány miatt nem rendezték meg a versenyt). Erről a pilótákat is megkérdezték, akik nem szeretnék, hogy ez megtörténjen.
Ez egy olyan pálya, amely tele van kihívásokkal
A monacói pálya többek között azért kerülhet veszélybe, mert az elmúlt időszakban nem adott otthont igazán jó versenynek. Ennek oka, hogy a szűk aszfaltcsíkon szinte lehetetlen előzni. Ezt Pérez csapattársa, Max Verstappen is tudja, mégis amellett érvel, hogy a jövőben is vissza kell térniük a hercegségbe.
„Ha manapság érkezne tervezet ilyen vonalvezetéssel, valószínűleg nem lenne része a versenynaptárnak – jelentette ki a tavalyi versenyt megnyerő címvédő. – Azt gondolom, hogy a történelmi értéke és az évek során rendezett csodálatos hétvégék miatt van benne a naptárban. A mostani autók persze túl nagyok, hosszúak és nehezek ehhez a vonalvezetéshez, de
ez valami különleges, és úgy vélem, folytatnunk kell [az itteni versenyzést].”
Carlos Sainznak szintén jó emlékei vannak erről a helyszínről, hiszen 2021-ben itt szerezte meg eldő dobogós helyezését a Ferrari színeiben. A spanyol pilóta nem próbálta meg elfedni a problémákat, de úgy véli, mindezek ellenére Monacónak maradnia kell a Forma-1-ben.
„Szerintem Monaco megérdemli, hogy szerepeljen az F1-es naptárban – fogalmazott. – Nagyszerű hely, ahová érdemes eljönni. Amikor a Forma-1-re gondolunk, sokaknak Monaco jut az eszébe. Nem fogok hazudni, vasárnap lehetne egy kicsit jobb a show, jó lenne betenni egy előzési pontot. De ha ez nem is fog megtörténni, még akkor is úgy gondolom, hogy az itteni hétvége az időmérőről és a bokszkiállásokról szól, és mindenki erre számít. Szóval nem veszítünk sokat.”
Fernando Alonso 2006-ban és 2007-ben tudott diadalmaskodni a városállamban. A most megszólalók közül ő az egyetlen, aki már akkor is a Forma-1-ben versenyzett, amikor még nem vezették be az állítható hátsó szárnyat, és tisztában van vele, hogy abban az időszakban nem Monaco volt az egyetlen helyszín, ahol alig lehetett előzni, hanem többek között a Hungaroringen sem volt túl sok pozíciócsere.
Szerintem benne kell lennie a naptárban, nem látok okot arra, hogy miért ne legyen benne