A Mercedes a korábban mutatott formájához képest jelentősen javult az előző versenyhétvégén, kérdés nélkül visszaszerezték a harmadik helyet a csapatok erősorrendjében. Kicsit rángatták az oroszlánok bajszát, George Russell keményen harcolt Max Verstappennel, de az egész futamon át még képtelenek voltak tartani az iramot a Ferrarival és a Red Bull-lal.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto is erre mutatott rá a Sky Sportsnak nyilatkozva, amikor vetélytársuk teljesítményét értékelte. „Gratulálok nekik, amiért összeszedték magukat és javítottak az autójukon – mondta. – Az időmérőn hét tizedmásodperc volt a hátrányuk, pedig ez egy rövid pálya.”
Vasárnap nagyjából 30 másodperccel kaptak ki a Red Bulltól, Charles-tól körülbelül 40 másodpercet kaptak volna.
„Egy 66 körös futamon ez a lemaradás körönként hét tizedet jelent, ami jelentős. Tavaly a Ferrari is itt tartott.”
Ami a hátrány mértékét illeti, a Mercedes arányaiban nem Spanyolországban, hanem a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon volt legközelebb a pole pozíciós eredményhez.
Toto Wolff a Monacói Nagydíjra készülve óvatosan fogalmazott, azt mondta az utcai pályáról, hogy „régóta nem a legkedveltebb helyszínünk, és a lassú kanyarok nem számítanak az erősségünknek."
Az istálló főstratégája, James Vowles a Youtube-csatornájukon közzétett videóban szintén arról beszélt, hogy mértékkel szabad csak bizakodniuk, mivel például az autó pattogásának enyhülését sem vehetik készpénznek.
„Óvatosan kell meghatároznunk az elvárásainkat. Ez a pálya [a barcelonai] hosszú ideje kedvez az autónknak Szerintem hiba lenne azt állítani, hogy eltűnt a delfinezés – közölte.
Annyit mondhatok, hogy határozottan előre léptünk az autó megértésével.