Nincs változás: Carlos Sainz lemaradása továbbra is tetemes csapattársához képest. A hazai pályán versenyző spanyol a hétvége során eddig mindössze az időmérő második szakaszában tudott Charles Leclerc előtt végezni, de akkor is javarészt azért, mert nem tudott a használt lágy keverékű gumikon elég jó nyitókört menni, így fel kellett használnia egy új szettet is. A szenzációs utolsó kört teljesítő monacóitól
a Q3-ban végül 416 ezredmásodperces lett a lemaradása, és mivel Max Verstappen is megelőzte őt, végül – idén harmadszorra – a két éllovas mögött harmadikként indulhat el a futamon.
Sainz azonban nem csalódásként fogta fel az eredményt, hanem inkább bizakodva várja a vasárnapot, miközben egyre jobban igyekszik hozzászokni a megújult F1-75-höz.
„A 3. hely tisztességes eredménynek mondható holnapra, pozitívan várjuk a futamot, hisz ebből a pozícióból lehet támadni, mindent meg fogunk tenni a győzelemért – nyilatkozta a spanyol. –
Úgy tűnik, jól működnek a fejlesztéseink, ám továbbra is küzdünk azzal, hogy az autó hátulja nagyon könnyű, így még mindig nem úgy vezetem, ahogy szeretném.
Nagyon hálás vagyok a szerelőknek a villámgyors alvázcserért [amire az üzemanyagrendszer problémája miatt volt szükség], a rajongóknak pedig a hihetetlen támogatásukért."
Laurent Mekies, a Ferrari versenyigazgatója is egyetértett pilótájával abban, hogy a csapat munkája nagyban hozzájárult a spanyol harmadik helyéhez, akit szintén megdicsért a teljesítményéért. A francia szakember kiemelte,
a fejlesztéseik még finomhangolásra várnak, amiknek köszönhetően a következő hetekben még a mostaninál is jobb eredmények várhatók a csapattól.
Sainznak az autó hátsó részével kapcsolatos problémáját az Autosport még jobban firtatta a Spanyol Nagydíj időmérőjét követően, így a versenyző kifejtette, mik a konkrét érzései ezzel kapcsolatban.
„Kicsit trükkösebbnek, mozgékonyabbnak, hegyesebbnek találom [a jelenlegi autót], mint a tavalyit. Nyilván
ez is oka, hogy nem tartok ott, mint Charles, aki láthatóan jobban és boldogabban tudja kezelni nálam ezt. A köridőkben is ez ad neki előnyt velem szemben, de a lényeg, hogy gyors az autó.
Hozzá kell szoknom, hogy a hátsó rész ennyire mozog, a szimulátorban és a pályán is ez a házi feladatom. Megpróbálom erőltetni magam, hogy megszokjam ezt az egyensúlyt, de rá fogok érezni!"
Sainz már a kvalifikációt követő interjújában is elmondta, hogy a hőség és a szél miatt problémák lehetnek a gumikezelésben, ám Leclerc szerint a második és a harmadik szabadedzésen gyakorolt versenyszimulációk alapján sikerül majd megoldaniuk ezt a feladatot a futamon. Noha
közepes abroncsokon Leclerc átlagos köre az FP2-n négy tizeddel lassabb volt Verstappenénél, ez szombatra azt eredményezte, hogy az FP3-on a Ferrari a szokottnál többet készült vasárnapra, így felkészültebbek lehetnek ma délután.