MIAMI, FLORIDA - MAY 06: Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren MCL36 Mercedes on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Miami at the Miami International Autodrome on May 06, 2022 in Miami, Florida. Mark Thompson/Getty Images/AFP (Photo by Mark Thompson / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
A rosszul sikerült miami hétvége után a McLaren brit pilótája úgy véli, hogy a McLarennek még többre van szüksége ahhoz, hogy a Mercedesszel és az Alfa Romeóval harcolhasson a Forma-1 középmezőnyének élén. A csapatfőnökkel együtt bízik benne, hogy a barcelonai pálya ismét kedvezhet az MCL36-nak, amely ismét a dobogóért harcolhat majd.
A szezonnyitó nehézségei után egyre jobb formába került 2022-ben a McLaren, a miami pálya azonban megint csak nem feküdt a wokingiaknak: Daniel Ricciardo egész hétvégén szenvedett (főleg a kemény keverékű gumikon), de Lando Norris is alulmúlta korábbi önmagát. A britnek a pontszerzés viszont így is összejöhetett volna, a 40. körben azonban Pierre Gasly lelassulása után nem értették meg egymást a franciával, így az ütközés után véget ért a versenye.
Norris már a futam után is azt nyilatkozta, hogy ugyan bosszantó a kiesése,
a nyolcadik helynél azonban úgysem tudott volna előrébb végezni a Mercedes és az Alfa Romeo jobb tempója miatt,
így nem történt nagy tragédia. A jövő hétvégi, barcelonai hétvégén az előjelek szerint ismét jó lehet a McLaren, ugyanis az itteni teszteken átlag felett teljesítettek februárban – így pedig Norris is bizakodva várja a katalóniai versenyt.
„Remélhetőleg még többet javíthatunk az autón – olvasható a nyilatkozata az Autosporton. – Nehéz látni pontosan, hogyan fogunk teljesíteni a [barcelonai] hétvégétől kezdve.
A Mercedes és az Alfa Romeo is előttünk jár, de komoly harcban vagyunk az Alpine-nal és az AlphaTaurival, valamint a Haas is velünk egy szinten áll. Tehát az ötödik-hatodik leggyorsabb autó a miénk nagyjából.
A tempónk megfelelő, de egy kicsit több kell, hogy előkelőbb helyekért harcolhassunk – akkor leszünk boldogok, ha ez történik."
Az Imolában harmadik helyen végző brit teljesen jól vázolta a középmezőny helyzetét:
az új szabályozásnak is köszönhetően pályáról pályára változnak az erőviszonyok, a konstruktőrök bajnokságában a McLaren (futamokon) mindössze négy darab pontszerző helyezéssel a negyedik helyen tud állni öt hétvége után.
Az istálló csapatfőnöke, Andreas Seidl ezt azzal magyarázza, hogy egyelőre mindenki csak keresi a megfelelő beállításokat, így a pályaspecifikus körülmények komolyabb teljesítménybeli eltéréseket eredményeznek.
„Még mindig a szezon elején járunk ezekkel az új autókkal – mondta a német szakember. – Mindenki a gyengeségeken dolgozik, mi például látjuk, hogy az itteni [miami] körülmények, vagy mint a bahreini pálya jóval több küzdelmet eredményez számunkra, mint amit Melbourne-ben vagy Imolában tapasztaltunk. Tudunk ezen gyengeségeinkről, így keményen dolgozunk odahaza rajtuk, hogy orvosolni tudjuk őket. Erre kell koncentrálnunk."