NURBURG, GERMANY - JULY 22: Lewis Hamilton of Great Britain and McLaren Mercedes sits in his car on the grid as his mechanics prepare the car prior to the start of the European Grand Prix at Nurburgring on July 22, 2007 in Nurburg, Germany. (Photo by Paul Gilham/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Visszarepített minket 2007-be a McLaren korábbi szerelője, és felelevenítette, milyen hangulat uralkodott a csapatnál az emlékezetes Fernando Alonso-Lewis Hamilton viszály évében. Elmondta, hogy az istállónál nem számítottak kiemelkedő bemutatkozó szezonra a brittől.
A Forma-1 történetének egyik legizgalmasabb szezonja volt a 2007-es. A ma már hétszeres bajnok Lewis Hamilton minden idők legbámulatosabb újonc idényét hozta össze a McLarennél, de ezt máig kicsit elhomályosítja, hogy a Ferrari elleni csatában végül elvérzett, részben a csapatánál a Fernando Alonsóval kialakult feszült helyzet miatt. A McLaren korábbi szerelője, Marc Priestley felelevenítette az akkori hangulatot és felvillantott néhány epizódot a rivalizálásból.
„Nagyon nehéz megválaszolni, és teljesen talán nem is lehet azt a kérdést, hogy miképp akadályozzuk meg azt, hogy a pilóták a saját céljuk elérése közben ne bomlasszák szét a csapatot – mondta a Pitlane Life Lessons podcast adásában. – 2007-ben részese voltam a McLarennél a közelmúlt legrosszabb példájának."
A két versenyző harcolt egymással a csapat irányításáért, hogy magukhoz vonzzák a támogatást.
„Szinte átmásztak egymáson, hogy előnyhöz jussanak. Ennek rengeteg oka volt. Nagyon rosszul kezeltük a helyzetet."
Priestley gyakran tart előadásokat csapatmenedzsment és hasonló témákban, ennek kapcsán emelt ki tanulságokat a történtekből, többek között azt, hogy az istállónál nagyon rossz volt a belső kommunikáció.
A stábban is törést hozott Alonso és Hamilton viszálya. Utóbbi érkezéséről megemlített egy érdekességet a korábbi szerelő.
„Alonso épp megnyerte a második vb-címét, a csapattársa a fiatal, teljesen újonc Hamilton volt. Igen, valóban ígéretesnek tűnt, gyorsnak, a jövő sztárjának, de a jelen sztárja Alonso volt – mondta. – A McLarennél soha, semmilyen szerződésben nem rögzítettek első és második számú pilótát, de szerintem kétség sem fér hozzá, hogy mindenki Fernandót tekintette első számúnak."
A szerelők és a mérnökök azért marakodtak egymással, hogy Fernando autójával dolgozhassanak.
„Nem akartak Hamilton autójával dolgozni, mert nem számítottak sokra tőle."
Priestley ahhoz hasonlította a későbbi helyzetet, amikor a gyerekek harcolnak a szülők figyelméért. „Fernandónak hamis biztonságérzete lehetett, azt gondolva, hogy kiemelt támogatást kap és ő lesz a csapat vezetője" – tette hozzá.
A két pilóta ellentéte a nyáron csúcsosodott ki, amikor keresztbe tettek egymásnak a Magyar Nagydíj időmérőjén, és végül Alonso tett egy piszkos húzást. A spanyol később állítólag azzal is megzsarolta a csapat vezetését, hogy beszél az FIA-val a McLaren érintettségéről a kémbotrányban.