Egy kivétellel az összes csapat megújította az autóját a Spanyol Nagydíjra, és a legnagyobb figyelmet az Aston Martin újításai kapták, elsősorban a Red Bull megoldására hajazó oldalszekrény-kialakítás miatt. A csapat gyengén kezdte a szezont, az autó pattogása őket érintette az egyik legnagyobb mértékben, ezt próbálták orvosolni a frissítéssel.
A paddockban viszont rögtön "zöld Red Bullként" kezdtek hivatkozni az autójukra, és a hasonlóságok előzetesen az FIA-nak is feltűntek.
A leadott tervezeteket látva a szövetség munkatársai a héten
kedden és szerdán látogatást tettek az istálló silverstone-i gyárában, hogy megvizsgálják, nem történt-e tiltott információcsere a két istálló között,
számolt be az Auto Motor und Sport.
Miután azonban mindent rendben találtak a szélcsatornás modellek és CAD-adatok bemutatása után, jóváhagyták az Aston Martin koncepcióját. A két csapat különböző motort használ, így lényegében semmilyen kapcsolatban sem állnak egymással, és a német szaklap hozzátette, hogy a Red Bulltól leigazolt aerodinamikai szakember, Dan Fallows is túl későn állt munkába ahhoz, hogy bármilyen ráhatása legyen a frissített koncepcióra. Legalábbis elméletileg.
Andy Green technikai igazgató azt állítja, a koncepciót már tavaly novemberben kitalálták. A leselejtezett, a szezon korábbi részében használt megoldást októberben alkották meg, de mint látható, az nem vált be. „A szélcsatornában egyre jobb értékeket kaptunk, növekvő leszorítóerőt láttunk – mondta. – Egy hónappal később azonban észrevettük, hogy az nem nő tovább, és egyre magasabbra kell emelnünk az autót, ahogy nő a leszorítóerő."
Az autó így kiesett abból a tartományból, amibe fejlesztettük.
„Emiatt hátrafelé haladtunk."
Két éve már érintett volt egy hasonló ügyben az istálló, akkor rózsaszín Mercedesnek csúfolták, és büntetést is kaptak a Mercedes dizájnjának másolása miatt. A Spanyol Nagydíjon a Red Bull nem a megszokott színű, hanem zöld dobozban osztogatta az energiaitalát, ez egy szellemes utalás az ügyre.
A tanácsadójuk, Helmut Marko a Sky német csatornájának nyilatkozva nem volt meggyőzve riválisuk ártatlanságáról, szerinte „jelen állás szerint a másolás nem tiltott." Azt mondta, bizonyos tényezőket még vizsgálnak a Red Bullnál,
és fontosnak tartja tisztázni, hogyan jutott erre a megoldásra az Aston Martin.
„Bizonyítékunk van rá, hogy adatokat töltöttek le nálunk – közölte. – Dan Fallows szabadságon volt. Hogy mit vitt magával a fejében, nem tudjuk. Koncepcionálisan nem tilos a másolás, de lehetséges másolni dokumentumok nélkül, és ennyire részlethűen lemásolni az autónkat?" Hozzátette, akár más, tőlük oda távozó mérnök is vihette magával az információkat.
Az Aston Martin egy szóvivő útján hangsúlyozta, hogy az FIA az ellenőrzések során mindent rendben talált és úgy ítélte meg, hogy az autót önálló munka eredményeként, az előírásokat betartva hozták létre.
Az istálló pilótája, a négyszeres bajnok Sebastian Vettel kiemelte, hogy még ismerkedniük kell az új autóval, és egyből biztos nem fognak sokat előre lépni az erősorrendben.
Nem számítunk kapásból nagy ugrásra, de hiszünk az új koncepcióban.
– mondta. – Úgy gondoljuk, ebből több teljesítményt hozunk majd ki."