Nem Norris az első a mezőnyből, aki nem finomkodva jelezte a szervezők és a Forma-1 felé, hogy a miami helyszínen ilyen körülmények között egyszerűen képtelenség autózni.A brit pilóta azt mondta:
Őszintén szólva, szerintem ez egy jó versenypálya. Csak az aszfalt felülete nem olyan, amilyennek lennie kellene. Nem olyan szinten van, mint ami szükséges egy F1-es futam lebonyolításához. Eljöttünk ide, mindenki nagyszerű versenyre számított, és egyszerűen nem tudtuk ezt nyújtani a felület miatt, amelyen versenyeznünk kellett.
- fogalmazott csalódottan a brit. Akinek viszont ez sem szegte kedvét a viccelődéstől, az egyik VIP vendég lelkesen odafutott hozzá a boxban, és megkérdezte tőle, hogy ő F1-es versenyző-e, mire azt felelte, hogy amatőr golfozó, de néha beugrik a Forma-1-be is:
A szezonban ez volt az első Amerikai Nagydíj, a másodikat pedig a versenynaptár utolsó szakaszában láthatjuk majd az austini aszfaltcsíkon, Texasban.
Norris hozzátette:
Szerintem a pálya néhány kör után szó szerint elkezd darabjaira hullani. Egyszerűen gagyivá válik a minősége, így kénytelenek vagyunk használni az ideális ív melletti járdaszegélyeket. Ha próbálsz az íven maradni, az olyan, mintha olajon csúszkálnál. Szörnyű volt így versenyezni. Újra kell gondolniuk az illetékeseknek a pályát, illetve újra kell építeni olyan minőségű alapanyagból, amiről tudjuk, hogy valóban működik, jó tapadást és ez által egy jó versenyt biztosít.
A versenyre adott reakciókat tekintve talán
meglepő, hogy összesen 54 előzés volt, ami a második legtöbbet eddig a szezonban a bahreini futam mögött.
Azért is váratlan ez az eredmény, mert a DRS nem volt különösebben hatékony a verseny során, mégis itt láthattunk a második legtöbb előzést az eddigi öt futam közül.
Lando Norris mellett, Lewis Hamilton is kritizálta a pályát, aki egy B&Q (brit barkácsáruház) parkolójához hasonlította az aszfaltot a pénteki első szabadedzése után. Daniel Ricciardo pedig úgy fogalmazott, hogy nosztalgikus hangulatba került a verseny alatt, mert pont olyan volt a miami aszfalton vezetni a McLarent, mint otthon a farmján autózni a terepjárójával (csak kevésbé sikeres).
Összességében az első Miami Nagydíj főleg negatív kommenteket kapott a pilótáktól, a nézőktől, és a sajtótól is. A 2023-as évre tehát van hova fejlődniük, ha nem szeretnének a szervezők ismételten felsülni az aszfalt kritikán aluli minősége miatt.
Következik a Spanyol Nagydíj a versenynaptárban, egy olyan helyszín, amelyet általában unalmasnak tartanak az előzési nehézségek miatt. Az idei szezonban bemutatott új F1-es autók azonban megváltoztathatják ezt a kialakult véleményt.
Forrás