A rendszert 2011-ben vezették be, azzal a szándékkal, hogy segítse az üldözőt azáltal, hogy egy kicsit nagyobb végsebességet biztosít a meghatározott egyenesekben, így elősegítve a pozíciócserét a versenygépek között.
A közbenső évtized során azonban a DRS használata odáig fajult, hogy a múlt havi Ausztrál Nagydíj példátlanul négy DRS-zónát kapott, mielőtt a versenyigazgató ezt háromra csökkentette volna a pénteki edzés után.
Az F1 2022-es nagy szabályváltoztatásai már eleve közelebb hozták egymáshoz a mezőny tagjait, azáltal, hogy növelték a versenygépek leszorítóerejét. Így a DRS szerepe, illet annak a mértéke méginkább kérdéseket vet fel, hogy mennyire szükséges az alkalmazása a jövőben.
Sebastian Vettel szerint az F1 jobban támaszkodik a DRS-re, mint valaha
Ennek eredményeként Vettel alig várja, hogy a sport megpróbálja megfordítani ezt a trendet, és kiutat találjon a rendszertől való függéséből.
Valószínűleg bizonyos mértékig jobban támaszkodunk a DRS-re, mint a múltban. Az érdekes dolog az lenne, ha kivennénk a DRS-t a képletből, és megnéznénk, milyen a versenyzés nélküle most. Az autók jelenleg közelebb vannak egymáshoz, mint az elmúlt néhány évben, így érdekes lenne kipróbálni. Egy kicsit óvatos vagyok a DRS-sel kapcsolatban, mert az előzést segítő rendszerként vezették be, de most egy kicsit úgy érzem, hogy ez az egyetlen dolog, ami lehetővé teszi az előzést.
Vettel nem támogatja a Jeddah-stílusú versenyzést
A múlt havi Szaúd-Arábia Nagydíj tökéletes példája volt annak, hogy a DRS milyen hatást gyakorol a versenyzésre: Max Verstappen és Charles Leclerc az utolsó kanyar előtt lefékezve próbálta kijátszani egymást, hogy megszerezze a DRS előnyét a következő egyenes szakaszra.
Vettel „más típusú versenynek" nevezte ezt, és azt mondta, hogy az F1-nek nem ebbe az irányba kellene haladnia.
Ideális esetben rendelkeznénk egy olyan szabályrendszerrel, amely lehetővé teszi számunkra, hogy DRS nélkül követhessük egymást és versenyezzünk.
– mondta.
"A DRS-re 70 éve nem volt szükség, amikor az F1 elindult. 10 éve hozták be, hogy segítse a versenyzőket, mintegy kísérletként. Szerintem az előzésnek mindig erőfeszítésbe kellene kerülnie, nem pedig attól tenni függővé, hogy adott zónában megkapod-e a DRS használatát vagy sem."
A dzsiddai verseny, ahol Verstappen és Leclerc fékezgettek a DRS-vonalért, hogy megpróbáljanak a másodikként átlépni a zóna határán, egy másik típusú versenynek nevezném. Nem hiszem, hogy ebbe az irányba kellene mennünk. Még a projekt elején járunk (utalva az új szabályozásra). Természetesen közelebb tudsz kerülni most is az előtted autózóhoz. Az előzés pedig még mindig nehéz, de erőfeszítésnek kell lennie, és jutalomnak, ha sikerül.
- fogalmazta meg határozott véleményét az Aston Martin pilótája.
Forrás