Öt futamot követően, az új, 2022-es szabályoknak megfelelően épített versenygépek már megtettek annyi kilométert az aszfaltcsíkon, hogy az istállók következtetéseket tudjanak levonni annak kapcsán, hogy melyek azok a dolgok amiket eltaláltak az autó tervezésekor, és melyek azok amelyek fejlesztésre, átalakításra szorulnak.
Ez a technikai frissítő csomag érkezik meg a legtöbb csapat számára a barcelonai hétvégére, amely pozitív vagy épp negatív irányba viheti el a csapatokat az egymással folytatott versengésben.
A Spanyol Nagydíj hétvégéje értékes referenciapontot kínál majd az F1-es csapatoknak arra vonatkozóan, hogy mennyire sikerült egy jól összerakott fejlesztési pakkot hozni a spanyol versenyhétvégére – mondja Nicholas Latifi, a Williams pilótája.
A miami futam utáni egy hetes pihenő elteltével az F1 (a szezon előtti teszteket követően) visszatér Barcelonába. Ez a zárt ajtók mögötti teszt volt az a tavasz során, amely lehetővé tette a csapatoknak, hogy először próbálhassák ki a teljesen új, 2022-es szabvány szerint épített autóikat.
Azóta azonban a fejlesztések a nagyobb teljesítmény elérése felé fordultak, illetve az esetleges pattogás kiküszöbölésére. Remek alkalom lesz ez mindenki számára, hogy megnézzék: az első teszthez képest hova fejlődtek, vagy épp nem fejlődtek.
Eddig úgy tűnik, a Red Bull érte el a legnagyobb előrelépést: felzárkózott a Ferrarihoz, és egymás után nyerte meg a futamot először Imolában, majd Miamiban.
A Spanyol GP-re azonban nagy fejlesztéseket vár mindenki az istállóktól, ezért fokozott türelmetlenség övezi a versenyhétvége kezdetét, hogy kiderüljön ki milyen előrelépést tett a többi csapathoz képest.
A Williams biztos abban, hogy nagyot lépett előre
A Williams abban bízva tér vissza Barcelonába, hogy azok közé a csapatok közé tartozik, amelyek jelentős fejlődést értek el a szezon előtti tesztek óta. A brit istálló legutóbbi három versenyéből kettőn szerzett pontot, részben Alex Albon abroncskezelési mestermunkájának köszönhetően.
A Circuit de Barcelona-Catalunya jellege szintén fontos adatgyűjtést kínál a Williams számára, a helyszín pedig népszerű tesztpálya a nagy, a közepes és az alacsony sebességű kanyarok keveréke miatt.
"Néhány utcai stílusú pálya után jó lesz visszatérni a hagyományosabb aszfaltcsíkra. Ez egy olyan pálya, amely jó mércét ad nekünk arról, hogy hol tartunk az FW44-el, és hogyan fejlesztettük azt a szezon eleji tesztelés óta. Azt hiszem, mindannyian úgy érezzük, hogy sokkal jobban megértjük az autót, és jó irányba fejlesztettük azt, így pozitív lesz, ha pontos adatokkal is alátámaszthatjuk, hogy meddig jutottunk. Remélhetőleg jó eredményt tudunk elérni Spanyolországban.
- mondta Latifi a versenyhétvége előtt.