A pénzügyi szabályozás – amelyet azzal a céllal vezettek be, hogy kiegyenlítse a versenyt az F1-ben – jelenleg 140 millió dollár. A sportág vezető csapatai közül néhány, például a Red Bull és a Mercedes úgy véli, hogy az idei szezon felső határát felül kell vizsgálni az infláció és a növekvő költségek miatt.
Vasseur azonban úgy gondolja, hogy még eléggé a szezon korai szakaszában járnak ahhoz, hogy újragondolják a keretösszeget.
Hozzátartozik a történethez, hogy az Alfa Romeo eleve is a hivatalos költségplafonon belül gazdálkodik, így függetlenül a korlátozásoktól, egyébkint is költséghatáron belül maradna.
"A különbség az, hogy mi [Alfa Romeo] nem a költségvetés felső határáról, hanem alapvetően a rendelkezésre álló pénzmennyiségről beszélünk" - mondta Vasseur.
Ez azt jelenti, hogy nem fogunk tudni túlköltekezni, mert nincs több pénzünk. Megértem néhány versenytársunk helyzetét, de ha az Alfa Romeónál növekednek például az energia- vagy a fuvarköltségeink, a legjobb megoldás az, ha ilyenkor kikapcsoljuk a szélcsatornát, hogy visszafogjuk a kiadásokat. Ez azt eredményezi, hogy előbb-utóbb le kell állítanunk az autó fejlesztését, mert a költségvetésünk határán leszünk, és szerintem mindenki megteheti ugyanezt a mezőnyből.
Vasseur: Az infláció nem teremt elháríthatatlan akadályt
Az F1 költségplafonját 2021-ben vezették be, és 145 millió dollárról indult. A felső határ jelenleg 140 millió dollár, és 2023-ban 135 millió dollárra csökken. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke hangot adott annak a kérésének, hogy az infláció és a növekvő fuvarköltségek miatt emeljék a költségplafont.
Véleményét más csapatok is megerősítették, mint például a Ferrari, a Mercedes és az Aston Martin, de elutasították az olyan „alacsonyabb költségvetésű" csapatok, mint az Alfa Romeo és az Alpine.
Arra a kérdésre, hogy elfogadható lenne-e a költségplafon emelése az FIA részéről, Vasseur azt mondta, hogy az inflációnak már szerepelnie kellett volna a csapatok idei költségvetési számításaiban.
"Egyáltalán nem teremt elháríthatatlan akadályt, az infláció nem vis major eset" - tette hozzá Vasseur.
Tökéletesen tudtuk novemberben vagy októberben, amikor elkészítettük a költségvetést, hogy lesz infláció, és most a csapatokon múlik, hogy fejleszteni akarják-e az autót az egész szezonban, és inkább kihagynak versenyeket, vagy azonnal leállnak a folyamatos fejlesztésekkel, annak érdekében, hogy teljesíteni tudják a teljes szezont. Őszintén szólva úgy gondolom, hogy meg kell egyezni abban, hogy nem próbáljuk meg megváltoztatni a szabályt.
- fogalmazott a csapatfőnök, aki szerint néhány istálló kifogásként használja az inflációt.
Forrás