Katasztrofálisan alakult a Ferrari számára az Azeri Nagydíj, hiszen előbb Carlos Sainz, majd Charles Leclerc esett ki műszaki hiba miatt, utóbbi ráadásul az élről adta fel a versenyt. A maranellóiakkal egyébként nagyon régen fordult elő hasonló: utoljára az 1997-es silverstone-i versenyen kellett mindkét pilótának (akkor Michael Schumacher és Eddie Irvine volt a két versenyző) technikai okokból félreállnia. Ez annyira régen volt, hogy Charles Leclerc és Max Verstappen egyaránt csak magzatként élt.
A kettős kiesés következtében a monacói pilóta 34 pontos hátrányba került a címvédővel szemben, ráadásul Sergio Pérez is megelőzte a tabellán, míg a Ferrari lemaradása 80 pont a Red Bull mögött. Ráadásul könnyen előfordulhat, hogy a probléma nem egyszeri és nem rövid távú, legalábbis Ralf Schumacher szerint.
A Ferrari Charles Leclerc és Carlos Sainz kiesésével nagy összeomlást produkált
Utóbbi elmélet mellett szólhat, hogy a Ferrarinak most már nem akkora a végsebességbeli hátránya a Red Bull-lal szemben, mint az idény legelején. Mindez annak is lehet a következménye, hogy feltekerték az erőforrásokat, amelyek így kevésbé megbízhatóvá váltak. Akármi is az igazság, a maranellóiak nagy bajba kerültek.
„A Ferrari rossz passzban van, ezt ki kell mondani – szögezte le Schumacher. – A helyzet drámai, Mattia Binottónak [a Ferrari csapatfőnöke – a szerk.] pedig nehéz dolga van. Az erős kezdés után először a pilóták kiegyensúlyozottsága esett vissza, majd jöttek a technikai meghibásodások.
Mindez egy olyan időszakban, amikor a potenciáljukat tekintve megnyerhetnék a világbajnokságot.”
Ha valóban rendszerszintű gondokról van szó, akkor a Ferrarinak nehéz dolga lesz, hiszen ebben az időszakban rendkívül sűrű a versenynaptár. Ezen a hétvégén például a mezőny Montréalba látogat, így esély sincsn jelentős átalakításokra. „Gyorsan kell megoldást találniuk, de nem hiszem, hogy a Scuderia a Kanadai Nagydíj előtt meg tudná fékezni a problémákat” – fogalmazott Schumacher.
Ahogyan az Ausztrál Nagydíj után sokan már előre odaadták a Ferrarinak és Leclerc-nek a bajnoki címet, most a Red Bull és Max Verstappen esetében teszik ugyanezt. Ugyanakkor az idényből még 14 futam van hátra, így Schumacher sem írja le bátyja, a hétszeres világbajnok Michael egykori istállóját.
„Szerintem sokkal jobb [teljesítményt] is fogunk látni tőlük ebben a szezonban – vélekedett. – Az elején a Red Bullnak volt balszerencséje. A kiesésre senki nem immunis, és az autók törékenyebbek, mert nagy a terhelés.”