Az izgalmas Forma-1-es idényben méltatlanul nagy figyelmet kap egy mellékszál, nevezetesen a vezetés közbeni ékszerviselés tiltása körüli hercehurca. Biztonsági szempontból valóban fontos témáról van szó, de Lewis Hamilton például vonakszik betartani, és többen támogatják őt az ellenkező nézetért.
A rangidős szakújságíró, Maurice Hamilton (aki természetesen csak névrokonságban áll Lewis Hamiltonnal) Autosporton megjelent visszaemlékezésében felidézte, hogy az 1960/70-es években versenyző háromszoros világbajnok,
Jackie Stewart már több mint fél évszázada ráeszmélt a felesleges holmikban, például ékszerekben és karórákban rejlő veszélyre,
melyek egy égő autóban vagy a roncsból való mentésnél súlyos kockázati tényezővé válhatnak. Akkoriban ez természetesen még fenyegetőbb volt, mint manapság.
A veterán újságíró rámutatott, hogy Stewart kialakított egy rituálét is: a rajt előtt átadta főnökének, Ken Tyrrellnek a karóráját, aki a verseny vége után visszaadta neki. Annak márkája egyébként Rolex volt, és a gyártó egy ötletes hirdetést épített e köré: "A világbajnok Jackie Stewart csak akkor veszi le a Rolexét, amikor tűzálló ruházatba öltözik."
Stewart a pályán aratott sikerei mellett arról lett híres, hogy az ő kampányolására javítottak nagyon sokat a Forma-1 biztonságán, pedig kortársai gúnyolták is azzal, hogy nem elég tökös. A skót azután vált a biztonság élharcosává, hogy az 1966-os Belga Nagydíjon felborult és a pilótafülkébe ragadva percekig tehetetlenül szemlélte, ahogy a megrepedt tankból ráfolyik a benzin, miközben az elektromos szivattyú még mindig dolgozott. Csak azután mentették ki, hogy Graham Hill szintén balesetet szenvedett a mainál többszörösen hosszabb, erdőben, közutakon futó pályán, és észrevette a roncsot.