Mick Schumacher idén már kétszer is annyira súlyos balesetet szenvedett, hogy a Haas kettétört az ütközés következtében. Legutóbb a Monacói Nagydíjon csúszott bele a falba, amivel ismét hatalmas anyagi kárt okozott a Haasnak.
A 23 éves versenyzőn egyre nagyobb a nyomás, hogy elkerülje az újabb balesetet. A hercegségben történtek után Günther Steiner bosszúsan nyilatkozott, és bár azt most is kijelentette, hogy ez így nem mehet tovább, hangsúlyozta, hogy Schumachert felesleges ezzel stresszelni.
Egyszerűen nem lehet így folytatni, és ezt ő is tudja
Schumacher szempontjából talán a lehető legrosszabb helyszín következik, hiszen Baku is egy klasszikus értelemben vett városi pálya, ahol a falak kifejezetten közel vannak. Steiner tisztában van vele, ezeken az aszfaltcsíkokon az átlagosnál jobban benne van a karambol.
„Ez egy rendkívül kompetitív sportág, és könnyű egy kicsit túllőni a célon, amivel az ember nagy kárt okozhat, különösen Monte-Carlóban, Dzsiddában vagy itt, esetleg Montréalban vagy Szingapúrban – magyarázta. – Csupán alkalmazkodnia kell, hogy ne tegye azt, amit Monte-Carlóan.
Azonban nem mondom neki ötször, hogy javítsak a helyzeten, szerintem ez inkább rontana rajta.”
Az olasz szakember hozzátette, hogy már a dzsiddai időmérőn történt átlépték azt az összeget, amit a balesetek után kaphatnak kompenzációként. A kár már euróban is bőven milliós nagyságrendű, de Schumachernek nem szükséges kiselőadást tartani erről, hiszen ő is tudja, hogy rontott a csapat helyzetén.
„Nem, beszéltünk róla, de nem nem magyarázom el neki, hogy milyen módon kell vezetnem a csapatot – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Olvassa, amit ti írtok, ezért odajött hozzám, és megkérdezi, hogy tényleg ennyi pénzről van-e szó. Azt mondtam, hogy nem tudom, mert nem mondtam [ilyesmit]. Szóval ez egy becslés, de igen, ekkora összegről van szó.”
A költségvetési plafon miatt már minden csapatot kifejezetten rosszul érintenek a balesetek, hiszen a jómódú istállók sem tehetik meg, hogy bármilyen egyéb áldozat nélkül elköltik a javításhoz szükséges összeget. A Haasnak azonban ebből a szempontból mindegy, hiszen ők a 140 millió dolláros határnál kisebb büdzséből gazdálkodnak. Az amerikai istállónak az is nehézséget okoz, hogy mindenből a megfelelő mennyiséggel rendelkezzenek.
Nem a költségvetési korlát a gond, hanem a költségvetés, mert nem érjük el a limitet
A szezont Kevin Magnussen révén kifejezetten jól kezdő Haas esetében már év elején felmerült a kérdés, hogy bírni fogják-e a fejlesztési versenyt. Schumacher balesetei ebből a szempontból sem tettek jót, de Steiner elárulta, hogy a folyamat nem annyira egyszerű, ahogyan azt sokan gondolnák.
Ezt nem lehet így számszerűsíteni