Az F1 2021-ben vezette be a költségvetési korlátot, ám néhány tétel nem számít bele a maximumba. Ezek közé tartozik a pilóták és a legmagasabb fizetéssel rendelkező egyéb alkalmazottak bérezése, ám felmerült, hogy a jövőben ezt is korlátozzák. Az elképzelés szerint egy-egy csapat két pilótája összesen legfeljebb 30 millió dollárt kereshet évente.
Bár mindez még távol áll a megvalósítástól, az utóbbi napokban ismét felszínre került a téma. Nemrég Max Verstappen menedzsere kelt ki az ötlet ellen, most pedig maga a címvédő is megszólalt, és nem meglepő módon az ő tetszését sem nyerte el a gondolat.
Ez még mindig egy kicsit homályos, igaz? Szerintem senki nem tudja, hogy hová tart ez [a folyamat]
Verstappen nemrég írta alá 2028-ig szóló szerződését a Red Bull-lal, és ennek keretében egyedül is bőven többet keres, mint a két versenyzőre vonatkozó tervezett plafon. A címvédő azonban nem ezzel érvelt, hanem azokat a pilótákat hozta fel, akik még nem jutottak el a Forma-1-ig.
„Ha megnézzük, hogy az utánpótlás-kategóriákban hány pilótának van szponzora vagy támogatója, aki potenciálisan az F1-ben vagy bárhol máshol megkapja a bevétel bizonyos százalékát, akkor szerintem [az intézkedés] nagymértékben korlátozni fogja ezt, mert a pénzük soha nem fog megtérülni – magyarázta. –
Ha lesz egy felső határ, akkor az a juniorkategóriáknak is ártani fog, és nem hiszem, hogy ezt akarnánk.”
A szintén hosszú távú szerződéssel rendelkező Lando Norris véleményét ugyancsak kikérték a témában. A brit versenyző egyetért Verstappennel, és hangsúlyozta, hogy ezzel a lépéssel jelentősen megnehezítenék az utánpótláskorú versenyzők helyzetét.
„Szerintem helyes, amit mondott, különösen a fiatal pilótákba történő befektetéssel kapcsolatban – kezdte. – Amúgy is elég nehéz bekerülni az F1-be. Szóval ha egy pilóta rendelkezik támogatással vagy egy befektetővel, akkor [utóbbi] egy ponton nyilvánvalóan vissza akarja kapni a pénzét, és ennek meg is kell történnie. Ha ezt korlátozzák, akkor sokkal nehezebb lesz, vagy jóval kevésbé fog az emberek érdekében állni, hogy valaha is fiatal versenyzőkbe fektessenek, és abba, hogy legyen esélyük bekerülni az F1-be. Szóval szerintem ez az egyik fő szempont."