Három évvel ezelőtt egy szélesebb fenntarthatósági stratégia részeként az F1 ambiciózus célokat tűzött ki, és azóta a 10 csapattal, versenyszervezőkkel, partnerekkel, beszállítókkal, műsorszolgáltatókkal és az FIA-val együtt dolgozik a sportág szénlábnyomának csökkentésén.
Az F1 máris visszaszorította a keletkező karbonlábnyomát a távvezéslésű közvetítési műveletekkel, ami lehetővé tette a vállalat számára az áruszállítás mennyiségének a csökkentését. Az újratervezett teherkonténerek segítségével hatékonyabban szállíthatók a berendezések helyszínről-helyszínre. Az F1-es irodák immár 100%-ban megújuló energiát használnak, és a vállalat elnyerte az FIA által odaítélt legmagasabb fenntarthatósági menedzsment elismerést.
Az E10-es üzemanyag idei sikeres bevezetését követően - amely 10% etanolt tartalmaz, ami összességében csökkenti a CO2-kibocsátást - az F1 szorosan együttműködik partnerével, az Aramco-val és az F1 összes jelentős üzemanyaggyártójával, hogy egy
100%-ban fenntartható üzemanyagot fejlesszenek ki, amelyet újratervezett motorokkal együtt vezetnek be 2026-ban.
Ez egy cseppentős üzemanyag lesz, amely ugyanabban a formájában lesz használható közúti autókban vagy normál, belső égésű motorokban egyaránt. Az F1 szorosan együttműködik az F2-vel és az F3-mal a fenntartható üzemanyagok tesztelése és fejlesztése érdekében.
A jövőre nézve a tervek között szerepel a jövőbeli F1-es naptárak újratervezése a teherszállítási és utazási logisztika javítása érdekében.
Szem előtt tartva, hogy a sportág hatékonyabban mozogjon szerte a világon, kevesebb fölösleges kilométereket megtéve. Vizsgálják egyúttal az F1-es eseményekre utazó szurkolók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentését célzó intézkedéseket, miközben felmérik a hatékonyabb utazásszervezési lehetőségeiket is.
Nyolc éve van a Forma-1-nek 2030-ig, hogy valóban elérjék a kitűzni kívánt nettó zéró szén-dioxid kibocsátást. Az eddig megtett lépéseik sikeresnek bizonyultak, a nagy kérdés csak az, hogy sikerül-e valóban nullára redukálni a karbonlábnyomot mutató számokat.
Forrás