GPHírek: Valtteri, számítottál rá, hogy ekkora sikere lesz a meztelen képeidnek? Úgy tudom, hogy sokan kinyomtatják és elviszik neked a fotót a versenyhétvégékre, hogy aláírd nekik.
Valtteri Bottas: Nem, sosem gondoltam volna, hogy ekkora sikerük lesz! Minden versenyen több ilyen posztert is alá szoktam írni. Le a kalappal azok előtt, akik ilyen képeket cipelnek magukkal. Nagyon élvezem a dolgot.
GPHírek: A Mercedesnél töltött évek után most sokkal felszabadultabbnak tűnsz, mióta az Alfa Romeónál versenyzel. Sokkal többet mutatsz meg a személyiségedből. Mit mondanál, mi a legnagyobb különbség a két csapat között?
VB: Igen, lehet, hogy valóban felszabadultabb vagyok. Talán a környezet az oka ennek, amit az Alfa Romeo teremt. Nagyon kicsi nyomást érzek csak a csapat részéről az irányomba, de olyan is van, hogy egyáltalán semmilyen súly nem nehezedik rám. Nyilvánvalóan mi is szeretnénk jól teljesíteni és pontokat szerezni, szóval ami engem ér nyomás, az pozitív és motiváló. Másrészről pedig át is kellett programoznom az agyam egy felállásra is a csapatnál: inkább csak nyerhetünk, mint veszíthetünk, ha megnézzük, hogy honnan indult az istálló az év elején. Ez az újfajta hozzáállás a versenyzéshez ad egyfajta szabadságot. Kiegyensúlyozottabbnak érzem magam úgy összességében mióta az Alfa Romeónál vagyok.
GPHírek: Milyen érzés számodra egy olyan történelmi csapatnál versenyezni, mint az Alfa Romeo?
VB: Nagyon büszke vagyok rá, hogy egy ilyen ikonikus márkát képviselhetek. Talán nem sokan emlékeznek arra, hogy a legelső Forma-1-es verseny óta jelen vannak a mezőnyben, sőt meg is nyerték a legelső F1-es futamot. Ahogy egyre többet tudtam meg a márkáról, azon túl, hogy lenyűgözött, azt a célt is kitűztem magam elé, hogy tovább bővítsem az Alfa Romeo sikereinek a listáját a Forma-1-ben.
GPHírek: Amíg a Mercedes pilótája voltál, egyszer sem sikerült megszerezned a futamgyőzelmet a Magyar Nagydíjon. Van ennek valami oka, például, hogy nem fekszik neked a pálya vonalvezetése?
VB: Tavaly igen rosszul rajtoltam, azt hiszem ez nem is kérdés. Az előző években pedig arra éleződött ki a stratégia, hogy Lewist támogassam, neki kellett a jobb stratégiát biztosítani. Dobogós helyezéseket sikerült szereznem, de a legjobb eredményem a harmadik pozíció volt. Igazából nincs más oka, szeretem a pályát, talán kicsit szerencsétlenül jöttek ki a futamok pont ezen a helyszínen számomra, úgy emlékszem, volt néhány ütközésem is a Hungaroringen. Reméljük, ezen a hétvégén egy jó futamot zárhatunk. Nincs semmi amit ne szeretnék a pályában.
GPHírek: Csou, a junior szériákban (F2, F3) összesen tizenháromszor álltál rajthoz a Hungaroringen, mind a tizenhárom alkalommal az első tízben végeztél. Sok tapasztalatod van a pályával, mit gondolsz, a hétvégén a segítségedre lehet a megszerzett tudás és rutin?
CSK: Abszolút! Amikor az F3-ban versenyeztem, minden egyes versenyen a dobogón végeztem itt a Hungaroringen. Aztán az F2-ben már kicsit nehezebb dolgom volt, de ahogy mondtad is, mindig a legjobb 10-ben fejeztem be a futamot. Szerettem itt versenyezni már a karrierem kezdetén is, a pálya élvezetes, nagyon technikás kanyarok vannak benne. Semmiképp sem egy unalmas aszfaltcsík, azt kell, hogy mondjam. Annak ellenére sem unalmas, hogy igen nehéz előzni itt. Egyszerűen nagyon élvezem, hogy itt versenyezhetek. Szeretem a pályát, a várost, és a szurkolók is nagyon kedvesek.
GPHírek: Mennyire érzed azt, hogy Valtteri a mentorod is egyben, és nem csak a csapattársad?CSK: Először is hadd mondjam el, hogy ő a legnagyszerűbb csapattárs, akivel valaha is együtt dolgoztam a pályafutásom során. Mindig mellettem van, sok-sok tanáccsal lát el, főleg a Forma-1-ben való debütálásom korai szakaszában volt ez igazán fontos, amikor nagyon izgultam, ideges voltam és hatalmas nyomást éreztem magamon. Valószínűleg ő is hasonlóan érezhetett, amikor elkezdett az F1-ben vezetni. Amikor belecsöppensz ebbe a környezetbe, hirtelen nagy nyomás nehezedik rád, mert azt érzed, hogy jól kell teljesítened egyből. A kérdésedre válaszolva: igen, úgy érzem, hogy ő a mentorom is egyben. Igazán nagyszerű érzés vele dolgozni a szezon során.
GPHírek: Hatalmas szurkolótáborod van Kínában, akik kizárólag miattad kezdték el követni a Forma-1-et. Milyen érzéssel tölt ez el?
CSK: Eleinte nem is voltam tisztában vele, hogy milyen sok embert mozgat ez meg. Hihetetlen látni, hogy mennyire sokan kezdték el nézni a versenyeket, és kezdtek el érdeklődni a sport iránt. A szezonnyitó bahreini futam nézettsége például rekordot döntött. És ez csak a 2022-es idény kezdete volt, azóta csak növekedett azok száma, akik elkezdték figyelemmel kísérni a versenyeimet. Hihetetlenül hálás vagyok, hogy ezt megtapasztalhatom.
Egy fiatal magyar tehetség mutatta meg a versenyzőknek, hogy hogyan kell kirakni 8 lépésben a világhírű magyar találmányt. A kihívást a kínai pilóta nyerte, aki meglepően hamar ráérzett a kocka működésére, habár teljesen ő sem tudta megoldani a feladatot.