Befejeződött az utolsó orvosi vizsgálat, és minden rendben van! Köszönet mindazoknak, akik támogattak ebben az időszakban
- írta közösségi oldalán az Alfa Romeo versenyzője.
A vasárnapi Brit Nagydíj rajtja után Csou autója a levegőbe emelkedett a brit George Russell Mercedesével történt ütközés következtében, majd a tetejére fordult, fejjel lefelé csúszva a gumifalba csapódott az első kanyar bukóterében, végül a nézőket védő fémkerítés állította meg. A kínai F1-es újonc később azt nyilatkozta, a glória névre keresztelt fejvédő szerkezet, a HALO mentette meg az életét.
A Forma-1 mezőnye azonban biztonsági módosításokat sürget, a versenyzők szerint egy nagyon fontos problémára világított rá a kínai versenyző balesete: miután több, mint száz métert csúszott Csou fejjel lefelé, az Alfa Romeo bukókerete súlyosan meghibásodott. Ennek a kivizsgálása érdekében Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke levelet kapott a Pilóták Szövetségének (GPDA) elnökézől, Alexander Wurztól.
Az FIA a normál protokoll részeként belső vizsgálatot indított a balesettel kapcsolatban.
A több biztonság természetesen mindig jobb, mint a kevesebb, ezt a Halo már többször bebizonyította, de ha a tesztek további biztonsági intézkedéseket határoznak meg, az azt jelentheti, hogy az autók még nehezebbek lesznek, hogy megfeleljenek a változásoknak.
Martin Brundle a Sky Sports rovatában rámutatott erre a tényre, és kijelentette:
Riasztó volt látni, hogy a bukószerkezet teljesen letört, de ezeket az elemek sem lehet a végtelenségigl erősíteni, különben az autók túl nehézzé válnának. Minden komoly balesetet követően tovább erősítenék azt, ami ördögi kört hozna létre.
Forrás: MTI, Racingnews365.com