A Ferrari esélyesként vágott neki a Magyar Nagydíj időmérőjének, és bár a Q1-ben és a Q2-ben úgy tűnt, hogy Max Verstappen és a Red Bull jobb formában van, a címvédőt előbb vezetői, majd technikai hiba hátráltatta. Amikor pedig már úgy nézett ki, hogy a maranellóiaknak megvan az első sor, George Russell személyében érkezett a hidegzuhany, és a brit pilóta elorozta a pole pozíciót Carlos Sainz elől.
A Ferrari versenyzője annak ellenére sem tudta megszerezni a rajtelsőséget, hogy az első és a harmadik szektorban abszolút legjobb időt autózott, mivel a pálya középső részén nem 17 századdal elmaradt korábbi önmagától. Ennek következtében végül 44 ezreddel kikapott a Mercedes versenyzőjétől. Sainz számított rá, hogy nem fog az élről rajtolni, de az meglepte, hogy Russell előzte meg.
Az első Q3-as köröm jó volt, a második semmi különös
A futam esélyese azonban még így is a két Ferrari tűnik, bár hozzá kell tenni, hogy a körülmények jelentősen el fognak térni a péntekitől, amikor a Mercedesek nagyon elmaradtak a versenyszimuláción. Egyvalamiben pedig biztosan jobban teljesítettek idén a maranelói alakulatnál.
„A rajtnak fontos szerepe lesz, és a Mercedes ebben az idényben jól szokott startolni, mi pedig egy probléma miatt nem – jelentette ki Sainz. –
Ezzel együtt ha jól indulunk és a stratégia is működni fog, akkor a versenytempónkkal nyerhetünk, szóval erre koncentrálunk.”
Sainz arra a gondra célzott, amit a Ferrari pár hete egy új kuplunggal már próbált orvosolni. A 27 éves versenyző azonban most rossz hírt közölt a szurkolókkal, ugyanis elárulta, hogy az általa nem részletezett jelenség ebben a szezonban biztosan végig fogja kísérni őket.
„Ettől a problémától idén nem tudunk megszabadulni, a következő évre kell dolgoznunk rajta – szögezte le. – Ebben a szezonban kihozzuk a legtöbbet abból, amink van. Néha jól rajtolunk, máskor kicsit necces, vasárnap remélhetőleg az előbbi fog történni.”
Charles Leclerc a Q3 első és második próbálkozásai során is lassabbnak bizonyult csapattársánál, végül 146 ezreddel kapott ki tőle. A monacói pilóta szerint nem a világvége, hogy nem jött össze a rajtelsőség, de azért önkritikusan fogalmazott.
Nem annyira rossz, másfelől viszont meg kellett volna szerezni a pole-t
Leclerc azonban nem aggódik a futam miatt, elsősorban a már említett versenytempó teszi magabiztossá. Persze nem kizárt, hogy ha nem tesznek semmit, akkor ismét előjön az a jelenség, amit az időmérőn megtapasztalt.
Magunkra kell koncentrálnunk, jól kell rajtolnunk, és utána szerintem jó lesz a teljesítmény