Ha egy csapat a világbajnoki címért harcol, akkor a szezon felénél általában felmerül a kérdés, hogy a továbbiakban ki legyen az első számú pilóta, már ha ez nem tisztázódott korábban, mint például a Red Bullnál. Ha pedig ezt a csapatot Ferrarinak hívják, akkor különösen sokszor szóba kerül a téma, ismerve a csapat múltját.
Az idény első néhány futama után Charles Leclerc annyival jobban teljesített Carlos Sainznál, hogy sokak szerint a spanyol pilótát már akkor be kellett volna állítani csapattársa mögé. Ez nem történt meg, és a 24 éves versenyző pechsorozatának köszönhetően Sainz 11 pontra megközelítette őt, miután a Brit Nagydíj végén érthetetlen módon őt favorizálták Leclerc-rel szemben. Ausztriában viszont az egyszeres futamgyőztes kiesett, így ismét nagy hátrányba került házon belül. Innentől kezdve a Ferrari akár be is állhatna Leclerc mögé, minden lehetőséget megadva neki, hogy utolérje Max Verstappent, de ezt még mindig nem fogják megtenni.
A gyorsabbik autó élvez előnyt
A két Ferrari a silverstone-i versenyen és a spielbergi sprintfutamon is közvetlenül egymás mögé került, és utóbbi alkalommal kifejezetten látványos csatát is vívtak, ám közben hátráltatták egymást. Binotto ugyanakkor hangsúlyozta, pilótáinak nem egymással, hanem
a mezőny többi tagjával kell rivalizálniuk, ami az egyéni és a konstruktőri bajnokság szempontjából is célravezetőbb.
„Először is minden egyes versenyen arra törekszünk, hogy maximalizáljuk a csapat pontjait – szögezte le a svájci szakember. – Biztos vagyok benne, hogy így a versenyzők lehetőségeit is maximalizáljuk azzal, hogy pontokat veszünk el [a riválisoktól]. Charles ellenfele nem lehet Carlos, Carlosé pedig Charles, hanem Max, Lewis [Hamilton] és a többiek.”
Ismerve a Ferrari múltját, kifejezetten érdekes Binotto, illetve a csapatvezetés hozzáállása. A 2010-es Német Nagydíjon Felipe Massát emlékezetes módon arra utasították, hogy adja át a győzelmet Fernando Alonsónak. Bár ekkor kevesebb futam volt hátra, mint most, a versenyzők közti pontkülönbség is kisebb volt. Nem beszélve a 2001-es és a 2002-es Osztrák Nagydíjról, amikor Rubens Barrichellónak már az idény hatodik versenyén el kellett engednie Michael Schumachert közvetlenül a cél előtt. A legfrissebb példa pedig a 2019-es szezonkezdet, amikor a Ferrari immáron Binotto vezetése alatt többször is Sebastian Vettelnek próbált kedvezni Leclerc-rel szemben.