A Francia Nagydíj hétvégéje előtt sokan arra tippeltek, hogy a Ferrari és a Red Bull mellett a Mercedes is beleszólhat a győzelem kérdésébe. Nos, a pénteki nap alapján erre önerőből aligha lesz esély: George Russell a negyedik, míg Lewis Hamilton az ötödik helyen végzett a második szabadedzésen, és ami ennél is fontosabb, előbbi 764, utóbbi pedig további 226 ezreddel maradt el az élen záró Carlos Sainztól.
A hétszeres világbajnok kihagyta az első szabadedzést, és elmondása szerint ez is hozzájárult ahhoz, hogy számára „nem a legjobban alakult” a második gyakorlás. A 37 éves versenyző egyáltalán nem volt elégedett a W13-assal.
Rengeteg munka vár ránk, sok mindent kell még tennünk
– nyilatkozta egy sajtóbeszélgetésen. – Itt nem látványosan [jó] az autó. Nem tudjuk, miért, de remélhetőleg egy kicsit előrébb tudunk lépni másnapra.”
Hamiltontól megkérdezték, hogy mely területen gyengélkedik a kocsi, de erre nem nagyon volt konkrét válasza. „Egyszerűen mindenhol, minden kanyarban – felelte. – Mélyen bele kell ásnom magam az adatokba, de úgy érzem, nem volt elég [nagy] leszorítóerőnk. Egyébként rendben van.”
Ennek tudatában a Mercedes az időmérőn nem sok jóban reménykedhet, de Hamilton bízik benne, hogy a futamon már más lesz a helyzet. A Mercedes versenyzője az előző három futamon kivétel nélkül felállhatott a dobogóra, és ezt a sorozatát szeretné folytatni.
Negyedikek, illetve ötödikek lettünk, ebben a régióban fogunk harcolni
– magyarázta. – Ez azonban nem jelenti azt, hogy nem lehetünk ott a pódiumon. Szerintem így is ott lehetünk, csak még mindig nem vagyunk annyira gyorsak, mint az élen álló srácok, és egy kicsit nagyobb a lemaradásunk, mint az előző versenyeken.”
Tény, hogy Max Verstappent leszámítva versenytempó tekintetében kisebbnek tűnik a Mercedes lemaradása a riválisokhoz képest. Hamilton kiemelte, hogy a meleg miatt hamar el fognak fogyni a gumik, így a stratégia is fontos szerepet kaphat.
„A végén csak három-négy kört mentem [a versenyszimuláción] – fogalmazott. – Elég nagy a kopás. Rendkívül meleg van, az aszfalt több mint 55 fokos, úgyhogy szerintem kemény lesz.
Meglepődnék, ha ez egy egykiállásos [futam] lenne, de lehet, hogy tévedek.”
Hamilton méltatta az első tréningen az ő autóját vezető Nyck de Vriest, aki szintén nem győzte dicsérni a hétszeres világbajnokot. A Mercedes tesztpilótájának még Angela Cullen, a brit versenyző fizioterapeutája is segített a készülődésben.
„A csapat nagyon támogató volt, és megkaptuk a szükséges információkat – kezdte. – Lewis csodálatos volt, és szintén nagyon támogató. Angela is mellettem volt, ami nagyon kedves dolog. Szóval összességében eredményesnek bizonyult az edzés.”
Russell szintén messze volt a Ferrariktól, így érthető módon csapattársához hasonlóan ő sem volt túlságosan elégedett. Az ifjabbik brit versenyző szintén kiemelte a hőmérsékletet, de szerinte ez a tényező nem minden autóra hat egyformán.
Nagyon élveztem, hogy újra ezen a pályán lehettem, mert bizonyos szempontból elég szórakoztató
A futam előtt a legtöbben előrelépést vártak a Mercedestől, ám ez egyelőre nem történt meg. Legalábbis látszólag, ugyanis Russell szerint gyorsultak az előző hetekhez képest, csak éppen ez másokkal is megtörtént.
A mostani alapján úgy tűnik, hogy találunk időt, de a többi csapat is folyamatosan hozza a fejlesztéseket, és az egész mezőny előrébb lép