Lassan komoly matekpéldává válik, hogy mennyi pontot vesztett idén Charles Leclerc. A hétvégi versenyen a győzelmi esély ellenére ismét nullázott, ezúttal nem a Ferrari hagyta cserben, hanem ő rontott az egyik gyors kanyarban és a megforgás után a falban ragadt. A hátránya így már 63 pont Max Verstappennel szemben, aki elismerte, hogy ez a különbség nem tükrözi a valós képet.
„Fontos mindig pontot szerezni, még a gyengébb napokon is. Ausztriában mi megtettük" – mondta a Red Bull címvédője.
Nagyszerű, hogy ekkora a pontelőnyöm, de a két autó teljesítményét látva valószínűleg nagyobb a különbség, mint valójában lennie kellene.
A pontkülönbség akkora, hogy a bajnokság 2. helyezettje a következő két futamon két győzelemmel még akkor sem tud az élre állni a tabellán, ha Verstappen kétszer kiesik. A szezont Leclerc kezdte jobb formában, Verstappen utána riválisa megingásait is kihasználva gyorsan fordított, s bár a Ferrari gyakran tűnik favoritnak, a különböző hibák egyre nehezebb helyzetbe hozzák a maranellóiakat.
Leclerc az előző hét versenyből csupán egyet nyert meg, holott akár hatot, vagy az új motorért járó kanadai hátrasorolás nélkül akár hetet is nyerhetett volna,
hiszen mindegyik alkalommal erősen szerepelt.
A Red Bullt irányító Christian Horner szintén csak ámul az előnyük láttán.
Ez a legvadabb elképzeléseimet is felülmúlja. Mindez a színfalak mögötti elszántságot és kemény munkát méltatja a gyárban.
– közölte. – Láttuk, hogy a Ferrari nagyon ütőképes idén. A Mercedes kezd lendületbe jönni. Viszont ha figyelembe vesszük, hogy utoljára alighanem mi helyeztük át teljesen az erőforrásokat erre az évre, fenomenális munkát végeztünk."
Verstappen ugyanakkor óvatos, és folyamatosan hangoztatja, hogy még nagyon sok van hátra a bajnokságból.