A Mercedes a harmadik, valamint a negyedik helyet szerezte meg az Osztrák Nagydíjon, ami a futam alakulását tekintve nem több és nem kevesebb a minimum elvárásnál. Azonban figyelembe véve, hogy az időmérő után a csapat mennyire nehéz helyzetbe került, mindez akár más megvilágításba is kerülhet.
A Q3-ban előbb Lewis Hamilton, majd George Russell is összetörte az autóját. Korábban a bosszúságon és a plusz munkaórákon kívül ez nem okozott volna túl nagy gondot egy ilyen szintű csapatnál, viszont a költségplafon időszakában már a Mercedes sem rendelkezik annyi tartalékkal az alkatrészeket tekintve. Olyannyira, hogy az ifjabbik brit pilótának már csak egy kevésbé kedvező specifikációjú új hátsó szárny jutott (mivel a sprintversenyen csapattársa rajtolt hátrébbról, ezért neki adták a kisebb leszorítóerős csomagot), és a padlólemezből is hiány lépett fel.
Ha két autó is összetörik, az onnantól kezdve mindig nagyon nehéz hétvégét jelent
A Mercedes végül megoldotta a problémát, de ezzel a szakadék szélére került. A konstruktőri címvédőnél ugyanis tudták, hogy egy újabb komoly baleset a sprintfutamon azt eredményezheti, hogy az egyik autójuk nem tud részt venni a másnapi versenyen.
„Miután újjáépítettük az autókat, ismét be kellett állítanunk azokat, és a második szabadedzésen erre nagyon kevés időnk van – folytatta Elliott. – Végül, miután a két autó súlyosan megsérült pénteken, a pilóták olyan helyzetben voltak, hogy ha a sprintversenyen összetörik [a kocsit], akkor könnyen lehet, hogy vasárnap nem tudunk versenyezni.
Szóval mindezt figyelembe kellett venni, és ez mind-mind veszélyeztette a hétvégét.”
A Mercedes helyzetét ráadásul az is nehezítette, hogy a parc fermé szabályok miatt sokáig nem nyúlhattak az autókhoz. A kocsik javítását, illetve újjáépítést csak szombaton délelőtt tudták elkezdeni, ezért a második szabadedzésre egyik versenyző sem tudott azonnal kimenni, ráadásul Hamiltonnak kifejezetten sokat kellett várnia.
„George öt perc után pályára mehetett a második szabadedzésen, Lewisszal viszont nagyjából a tréning felénél jártunk – mondta a brit szakember. – Rengeteg munka van abban, hogy ezeket az autókat felkészítsük, és Lewis esetében olyan mértékű károk keletkeztek a kasztniban, hogy szombaton délelőtt a semmiből kellett felépíteni az autóját. A motort, a váltót, a felfüggesztést, valamint az autó összes, karosszéria körüli rendszerét a helyére kellett tenni, és a szerelőknek három és fél óra alatt sikerült ezt végrehajtaniuk. Ez elképesztő teljesítmény, és minden elismerésem az övék, amiért [Hamiltonnal] ki tudtunk menni a második szabadedzésre.”