Az Ausztrál Nagydíj óta először tudott a dobogó tetejére állni Charles Leclerc, aki a győzelmével 38 pontos hátrányával a második helyre lépett fel az összetett pontversenyben.
A monacói versenye a hajráig remekül alakult, hiszen jobb irama és gumikezelése miatt könnyedén Max Verstappen elé tudott kerülni, így látszólag semmi nem veszélyeztette a futamgyőzelmét.
Az utolsó körökben aztán a gázpedállal volt gondja, amely néha a féktávokon is saját életre kelt, ám sikerült megőriznie másfél másodperces előnyt a hollanddal szemben.
„Természetesen nagyon boldog vagyok.
Az elmúlt öt verseny mindegyikére bizakodva érkeztem, de nehéz volt elviselni, hogy sorra csalódás ér
– nyilatkozta Leclerc az F1TV-nek. – Így különösen jóízű a győzelem, és végre megmutathattuk, hogy milyen remek versenytempónk van. Viszont meg kell vizsgálnunk, mi történt Carlosnál, ugyanis a megbízhatósági probléma megint utolért minket. "
A kettős Ferrari-győzelmet ugyanis Carlos Sainz elfüstölő motorja akadályozta meg, hiszen a spanyol noha le volt maradva csapattársától, valószínűleg neki sem okozott volna gondot Verstappen megelőzése. A silverstone-i győztes rendkívül csalódottan értékelt a futam után.
„Nem volt előjele, hirtelen ért [a meghibásodás].
Nem találom a szavakat, hatalmas ez a veszteség a csapatnak, hiszen könnyen az első két helyen végezhettünk volna.
Nagy volt a tűz, hatalmas kár is érte az autót, amit ki kell vizsgálnunk – mondta Sainz a Sky Sports kérdésére. – Sok pontot faraghattunk volna a Red Bullon, hiszen az egyik autójuk ki is esett, így különösen szívfacsaró az eset. De legalább jó volt a tempónk és alacsony a gumikopásunk, úgyhogy igyekszem ezeket magammal vinni."
Mattia Binotto csapatfőnök is a Ferrari gyorsaságának örült elsősorban, és azt is elárulta, hogy egyelőre ő sem tudja, mi okozta Leclerc műszaki problémáját.
„Örülök, hogy sorozatban másodszor is sikerült nyernünk Silverstone után, fontos volt számunkra, hogy visszajöjjünk a versengésbe. Ugyanakkor csalódott vagyok Carlos meghibásodása miatt, mert ő is jó eredményt ért volna el ma – nyilatkozta Binotto. – A tegnapi sprint után igyekeztünk jobban beállítani az autó egyensúlyát, és a gumik menedzselése is jobban sikerült. Mindkét pilóta fantasztikusan teljesített,
sikerült Maxot nyomás alatt tartani az elején, ami tegnap hiányzott.
Még nem tudni, mi okozta [Leclerc gázpedál-problémáját], elvégre nem vagyok mérnök" – zárta ironizálva és nevetve a svájci születésű csapatfőnök.