A Brit Nagydíjon megtört a jég, Mick Schumacher megszerezte első pontjait, így Luca Badoer (legtöbb futam pontszerzés nélkül) és Nicola Larini (legtöbb futam az első pontszerzés előtt) rekordjai nem forognak már veszélyben. A német pilóta a nyolcadik helyen ért célba úgy, hogy a versenyt az utolsó előtti helyről kezdte meg.
Az utolsó körökben ráadásul Max Verstappent támadta, ami még úgy is nagy szó, hogy a címvédő autója nem volt száz százalékos. Schumacher élvezte a csatát, és reméli, hogy bőven lesz még része ilyesmiben.
Remek volt, főleg az utolsó két kör Maxszal
Verstappennek keményen kellett védekeznie a 23 éves versenyző ellen, és többen is úgy vélik, hogy a holland pilóta túlment a szabályosság határán, amikor leszorította Schumachert. Utóbbi csak annyit mondott, hogy meg kell vizsgálni a helyzetet, de inkább örülni szeretne a sikernek, amit egy olyan autóval ért el, amelyet az év eleje óta lényegében nem fejlesztettek.
„A kocsi tempója mindig jó volt. Néhányan fejlesztettek és visszaestek, mások fejlesztettek és előreléptek, mi pedig nem csináltunk semmit, és előreléptünk.
Remélhetőleg a Budapestre érkező új csomagunk további javulást eredményez, és még versenyképesebbek leszünk a középmezőny elején.”
Schumacher számára azért is különleges az eredmény, mert édesanyja, Corinna, valamint nővére, Gina-Maria is a helyszínen volt, és a leintés után rádión köszöntötték az újdonsült pontszerzőt. Édesapja, Michael egykori riválisa, Mika Häkkinen szintén gratulált neki. „Kedden családi napot tartottunk, és a családom néhány tagja itt van – mesélte a német versenyző. – Kicsit úgy érzem, mintha otthon lennénk, és különleges itt pontot szerezni.”
Az interjú közben megérkezett Sebastian Vettel is, aki köztudottan rendkívül jó viszont ápol Schumacherrel. A négyszeres világbajnok már a kiszállás után gratulált honfitársának, később pedig elmondta, hogyan élte meg az előtte zajló csatát Verstappennel.
„Láttam, mi történik, hogy csökkenti a távolságot, én pedig az autóban kiabáltam, hogy »gyerünk, Mick, gyerünk, Mick!« – idézte fel az utolsó köröket. – Nagyon boldog vagyok miatta, hosszú ideje megérdemli ezt az eredményt, és nagyszerű, hogy elérte. Amikor láttam, hogy ő van előttem az újraindítás után, tudtam, hogy ő és Max is a lágyakon van, és nem tudtam igazi ellenállást kifejteni és küzdeni. A végén azt gondoltam, hogy talán elkaphatom, de túlságosan gyorsak voltak.
Szórakoztató volt látni, ahogyan minden alkalommal egymás mellett mennek be a tizenötös kanyarba [Stowe], és néha a hatosba [Brooklands] és a Wellington-egyenesbe is. Szép volt!”
Vettel a hetedik helyen várta a biztonsági autós fázist követő újraindítást, ám a többséggel ellentétben ő közepesekre váltott. Ennek következtében valóban nem küzdött, amikor Schumacher a 45. körben megelőzte őt a Brooklandsben. Bár stratégiailag nem a legjobb döntést hozták, tekintve, hogy a tizennyolcadik helyről indult, nem lehet elégedetlen.
„Szerintem remekül teljesítettünk – jelentette ki az Aston Martin pilótája. – Nagyon korán kiálltunk, és lényegében az egész középmezőny elé vágtunk. Ehhez nagyon jó és kiegyensúlyozott tempónk volt, meg is lepődtünk, hogy mennyire erős. Óvtam a gumikat, és szerintem el tudtam volna menni a végéig. Ebből a szempontból a biztonsági autó nem segített nekünk. A közepesekre váltottunk, de szerintem a lágy gumikra kellett volna ahhoz, hogy megőrizzük a hetedik helyet, de a pontszerzés így is óriási eredmény.”
Mivel hátulról rajtolt, Vettel valamennyire láthatta a rajt utáni baleseteket, amelyek következtében Csou Kuan-jüt az orvosi központba, Alexander Albont kórházba szállították. Azonban miután kiderült, hogy mindketten jól vannak, a négyszeres világbajnok igyekezett a folytatással törődni.
Azt mondták, hogy mindenki jól van, egészen mostanáig nem is láttam, hogy valójában milyen borzalmas volt a baleset
Vettellel már nem először történik meg, hogy egy nagyon gyenge időmérő után szépen felzárkózik, akár a pontszerző helyekig. Az 53-szoros futamgyőztes hangsúlyozta, hogy muszáj javítaniuk a kvalifikációs teljesítményükön, hogy stabilabban végezzenek az első tízben.
Ez nagyon fájdalmas, mert amikor az ember az első tízen kívül van, akkor nagyobb az esélye, hogy balesetbe keveredik, vagy ilyesmi
Vettel pont a verseny napján ünnepelte 35. születésnapját, és bár a pontszerzésnek is örült, az igazi ajándék aligha ez volt számára. A futam előtt ugyanis az általa már korábban megvásárolt, átalakított Williams FW14B-t vezethette, amellyel Nigel Mansell megszerezte az 1992-es világbajnoki címet. A német pilóta eredetileg nem akarta túlhajszolni az autót, de a képek a felvételek alapján azt sem lehet mondani, hogy túlságosan óvatos volt.
Olyan volt, mintha az autó azt sikítaná nekem, hogy »menjél, mire vársz még?«