A Le Castellet-i futam után a Mercedes a Magyar Nagydíjon is mindkét pilótájával felállhatott a dobogóra. Lewis Hamilton remek tempójának köszönhetően egészen a második helyig jött előre, míg a pole-ból induló és rengeteget csatázó George Russell a harmadik pozícióban végzett.
Mivel a hétszeres világbajnok később állt ki az élmezőny többi tagjánál, egy ideig vezette a versenyt, aminek következtében újabb rekordot adott át a múltnak. Immáron ugyanis övé az egyazon pályán legtöbb élen töltött kör csúcsa, miután Bill Vukovich-ot megelőzte a ranglistán. A néhai amerikai versenyző az Indy 500-at nyerte meg kétszer, amikor az még beleszámított a Forma-1-es világbajnokságba.
Nagyon örülök, hogy felzárkóztam a hetedik helyről, ez óriási dolog számunkra
A brit pilóta arra utalt, hogy az időmérő végén DRS-hiba miatt nem tudott javítani legjobb körén, így nem volt esélye küzdeni a pole pozícióért. A 37 éves versenyző saját felzárkózása mellett Max Verstappenét is kiemelte, ami szerinte megmutatja, hogy a Red Bull még valamivel előttük jár.
„Max a tizenegyedik helyről [valójában a tizedik – a szerk.] indult és megpördült, mégis tíz másodperccel [valójában csak 7,834 – a szerk.] megnyerte a versenyt – hangsúlyozta. – Ez elég sokat elmond az autóról. Továbbra is hajtanunk kell, de most találtunk valamit, és egy kicsit közelebb kerültünk, Most már felvesszük a versenyt a Ferrarikkal, és úgy vélem, hogy
egy tiszta futamon Maxszal is felvehetjük a tempót. Izgatottan várom a szezon második felét.”
Russell az élről indulva az első kiállásokig megőrizte a vezetést, és Charles Leclerc csak a verseny közepén tudta elvenni tőle ezt a pozíciót. A 24 éves pilóta úgy véli, ha az időjárás jobban jön ki számukra, akkor az elején sokkal jobban elléphettek volna.
„Szerintem mindent jól csináltunk – vélekedett. – Amikor a rajtrácson ültem, és szitált az eső, dörzsöltem a tenyerem, mert én a lágyakon voltam, mindenki más pedig a közepeseken. Sajnos azonban négy kör alatt [csupán] négy másodperces előnyt építettünk ki, az eső pedig elállt, és a lágy gumik nem voltak a legjobbak. Mindkét etap során elég korán álltunk ki, mert reagáltunk a Ferrarira, ami igencsak kompromittálta a versenyünket, amikor az eső újra rákezdett, és már a közepes abroncsokon voltunk. Csapatként mindent jól csináltunk, és könnyen alakulhattak volna számunkra kedvezően a dolgok. Ha még tíz percig maradt volna az eső, szerezhettünk volna még egy kis előnyt, és nem álltunk volna ki annyira korán. Büszkék lehetünk a harmadik helyre.”
Hamiltonhoz hasonlóan Russell is kiemelte, hogy egyre közelebb kerülnek a Ferrarihoz és a Mercedeshez. Igaz, szerinte még nem érték utol őket, főleg a két erősebbiknek tartott versenyzőt, de már sokkal jobb a helyzet a Mercedes szempontjából, mint korábban.
Szerintem Max és Charles jelenleg hasonló szinten vannak
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elégedetten állhatott a kamerák elé. Az osztrák üzletember mindkét pilótáját méltatta, és Hamilton, valamint Russell esetében is kiemelte, hogy hol ment el a lehetőség egy ennél is jobb eredményre.
„George-nak remek időmérője volt a pole-lal, és stabil versenyt futott, de mindig csatában volt, ezért nagyon igénybe vette a gumikat – magyarázta. – A második etap végére aztán egy kicsit elfogytak az abroncsai. Lewis kissé a háttérben volt, és senki sem figyelt rá, aztán hirtelen gyorsabb köröket autózott, mint az élen állók.
Ha nem hibásodik meg a DRS-e [a kvalifikáción], ki tudja, szerintem szórakoztató küzdelem lett volna a győzelemért.”
Wolff szintén rámutatott, hogy még mindig van hátrányuk a bajnokság első két helyezettjével szemben. Az 50 esztendős üzletember ezzel együtt úgy gondolja, hogy Hamilton igenis nyert volna, ha jól alakul az időmérő.
„Erre az eredményre lehet építeni – mondta. – A pénteki napunk nagyon rosszul alakult, szóval tudjuk, hogy mit nem szabad csinálni, de Spa teljesen más. Még ne ünnepeljünk, mert továbbra is le vagyunk maradva. El kell ismerni, hogy Max a Red Bull-lal és Charles a Ferrarival mindenki más előtt jár.
Azonban Lewis Budapesten mindig sikeres, és vele szerintem a tegnapi nap miatt vesztettük el a versenyt.”
Persze hozzá kell tenni, hogy ha Carlos Sainz nem is, Leclerc mindenképpen beleszólhatott volna a győzelem kérdésébe, ha nincs a Ferrari újabb stratégiai hibája. A maranellóiak pilótái közepesekről rajtoltak, ennek ellenére ők is kiálltak azt követően, hogy Russell ezt már megtette.
„Megkockáztatták, hogy elénk vágnak, és nagyon korán kimentek új gumiért – idézte fel Wolff a futam ezen szakaszát. – Nem egyértelmű, hogy egy vagy két kiállás lett volna ideális. Számunkra ez korai volt, ők kockáztattak, ami kifizetődött [nekünk].”