Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton csak erősen utalt rá, Toto Wolff, a Mercedes főnöke pedig ki is mondta, hogy a hétszeres világbajnok akár meg is nyerhette volna a Magyar Nagydíjat, ha nincs a szombati DRS-hiba. George Russell szerint az időjárás nem játszott a kezére.

A Le Castellet-i futam után a Mercedes a Magyar Nagydíjon is mindkét pilótájával felállhatott a dobogóra. Lewis Hamilton remek tempójának köszönhetően egészen a második helyig jött előre, míg a pole-ból induló és rengeteget csatázó George Russell a harmadik pozícióban végzett.

Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Leclerc
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Horizontal
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310339
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310442
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310445
SZIJJÁRTÓ Péter; VERSTAPPEN, Max
Horizontal
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
VERSTAPPEN, Max
VERSTAPPEN, Max
VERSTAPPEN, Max

Mivel a hétszeres világbajnok később állt ki az élmezőny többi tagjánál, egy ideig vezette a versenyt, aminek következtében újabb rekordot adott át a múltnak. Immáron ugyanis övé az egyazon pályán legtöbb élen töltött kör csúcsa, miután Bill Vukovich-ot megelőzte a ranglistán. A néhai amerikai versenyző az Indy 500-at nyerte meg kétszer, amikor az még beleszámított a Forma-1-es világbajnokságba.

Nagyon örülök, hogy felzárkóztam a hetedik helyről, ez óriási dolog számunkra

– nyilatkozta Hamilton a Sky Sportsnak. – Bárcsak szombaton is összeraktuk volna a kört! Akkor az első sorban lettünk volna, most pedig talán más eredmény születik. Jól rajtoltunk, ezért képes voltam felzárkózni, az utolsó etapom pedig különleges volt.”

A brit pilóta arra utalt, hogy az időmérő végén DRS-hiba miatt nem tudott javítani legjobb körén, így nem volt esélye küzdeni a pole pozícióért. A 37 éves versenyző saját felzárkózása mellett Max Verstappenét is kiemelte, ami szerinte megmutatja, hogy a Red Bull még valamivel előttük jár.

Max a tizenegyedik helyről [valójában a tizedik – a szerk.] indult és megpördült, mégis tíz másodperccel [valójában csak 7,834 – a szerk.] megnyerte a versenyt – hangsúlyozta. – Ez elég sokat elmond az autóról. Továbbra is hajtanunk kell, de most találtunk valamit, és egy kicsit közelebb kerültünk, Most már felvesszük a versenyt a Ferrarikkal, és úgy vélem, hogy

egy tiszta futamon Maxszal is felvehetjük a tempót. Izgatottan várom a szezon második felét.”

Russell az élről indulva az első kiállásokig megőrizte a vezetést, és Charles Leclerc csak a verseny közepén tudta elvenni tőle ezt a pozíciót. A 24 éves pilóta úgy véli, ha az időjárás jobban jön ki számukra, akkor az elején sokkal jobban elléphettek volna.

Russell nem tudott elég előnyt kiépíteni a futam elején, ezért később csatáznia kellett Leclerc-rel Forrás: AFP/Ferenc Isza

„Szerintem mindent jól csináltunk – vélekedett. – Amikor a rajtrácson ültem, és szitált az eső, dörzsöltem a tenyerem, mert én a lágyakon voltam, mindenki más pedig a közepeseken. Sajnos azonban négy kör alatt [csupán] négy másodperces előnyt építettünk ki, az eső pedig elállt, és a lágy gumik nem voltak a legjobbak. Mindkét etap során elég korán álltunk ki, mert reagáltunk a Ferrarira, ami igencsak kompromittálta a versenyünket, amikor az eső újra rákezdett, és már a közepes abroncsokon voltunk. Csapatként mindent jól csináltunk, és könnyen alakulhattak volna számunkra kedvezően a dolgok. Ha még tíz percig maradt volna az eső, szerezhettünk volna még egy kis előnyt, és nem álltunk volna ki annyira korán. Büszkék lehetünk a harmadik helyre.”

Hamiltonhoz hasonlóan Russell is kiemelte, hogy egyre közelebb kerülnek a Ferrarihoz és a Mercedeshez. Igaz, szerinte még nem érték utol őket, főleg a két erősebbiknek tartott versenyzőt, de már sokkal jobb a helyzet a Mercedes szempontjából, mint korábban.

Szerintem Max és Charles jelenleg hasonló szinten vannak

– fogalmazott. – Együttérzek Charles-lal, aki elképesztő munkát végez, de sok balszerencse éri, Max és a Red Bull pedig teljesen stabil. Mi javulunk, a szezon elején még egy perc hátrányban voltunk, de lassan behozzuk a lemaradást.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elégedetten állhatott a kamerák elé. Az osztrák üzletember mindkét pilótáját méltatta, és Hamilton, valamint Russell esetében is kiemelte, hogy hol ment el a lehetőség egy ennél is jobb eredményre.

George-nak remek időmérője volt a pole-lal, és stabil versenyt futott, de mindig csatában volt, ezért nagyon igénybe vette a gumikat – magyarázta. – A második etap végére aztán egy kicsit elfogytak az abroncsai. Lewis kissé a háttérben volt, és senki sem figyelt rá, aztán hirtelen gyorsabb köröket autózott, mint az élen állók.

Ha nem hibásodik meg a DRS-e [a kvalifikáción], ki tudja, szerintem szórakoztató küzdelem lett volna a győzelemért.”

Wolff szintén rámutatott, hogy még mindig van hátrányuk a bajnokság első két helyezettjével szemben. Az 50 esztendős üzletember ezzel együtt úgy gondolja, hogy Hamilton igenis nyert volna, ha jól alakul az időmérő.

Wolff szerint Hamilton akár nyerhetett is volna az időmérőn tapasztalt probléma nélkül Forrás: MTI/Kovács Tamás

„Erre az eredményre lehet építeni – mondta. – A pénteki napunk nagyon rosszul alakult, szóval tudjuk, hogy mit nem szabad csinálni, de Spa teljesen más. Még ne ünnepeljünk, mert továbbra is le vagyunk maradva. El kell ismerni, hogy Max a Red Bull-lal és Charles a Ferrarival mindenki más előtt jár.

Persze hozzá kell tenni, hogy ha Carlos Sainz nem is, Leclerc mindenképpen beleszólhatott volna a győzelem kérdésébe, ha nincs a Ferrari újabb stratégiai hibája. A maranellóiak pilótái közepesekről rajtoltak, ennek ellenére ők is kiálltak azt követően, hogy Russell ezt már megtette.

Megkockáztatták, hogy elénk vágnak, és nagyon korán kimentek új gumiért – idézte fel Wolff a futam ezen szakaszát. – Nem egyértelmű, hogy egy vagy két kiállás lett volna ideális. Számunkra ez korai volt, ők kockáztattak, ami kifizetődött [nekünk].”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!