Mick Schumacher megbeszéléseket kért a pályaelhagyásokról a Francia Nagydíj előtt.
A kérdés kulcsfontosságú beszédtéma lett az F1-es ausztriai látogatása során, miután a hétvégén több pilótát is büntettek a szabálysértésért.
A Red Bull Ring felügyelői 43 esetet jegyeztek fel, amikor valaki elhagyta a pályát a versenyhétvége során. Lando Norris, Csou Kuan-jü (Zhou Guanyu), Pierre Gasly és Sebastian Vettel öt másodperces időbüntetést kapott a hétvégén.
Sergio Pérezt szintén késedelmes büntetéssel sújtották a pálya elhagyása miatt az időmérőn, ami azt eredményezte, hogy a Q2-ben elért legjobb idejét a Q3-ban megtett összes körével együtt törölték. Ezzel a negyedik helyről a 13. helyre esett vissza a szombati sprint rajtrácsán.
Az eseményt követően több pilóta csalódottságát fejezte ki amiatt, hogy Ausztriában hogyan kezelték a pályaelhagyásokat, és Lando Norrishoz hasonlók azt sugallták, hogy az FIA „egy kicsit buta" volt bizonyos döntéseikkel.
Schumacher megbeszéléseket kér a pályaelhagyásokról
Mick Schumacher hozzátette a véleményét a már folyamatban lévő vitához. Elismeri, hogy a pályaelhagyások korábban "nagy problémát jelentettek" a Forma-2-ben töltött ideje alatt.
A Haas pilótája azonban úgy véli, hogy a témát meg kell beszélni, mielőtt az F1 megérkezik Paul Ricardra.
Kicsit butaságnak tűnik, hogy egy centire elhagyod a pályát, és ezért öt másodperces büntetést kapsz. A legtöbbször, amikor lesodródsz a kijelölt aszfaltcsíkról egyáltalán nem nyersz a köridőn, ami az egészet csak még értelmetlenebbé teszi.
- mondta Schumacher a médiának.
"Ezt meg kell beszélni, meg kell nézni, hogy a következő versenyre javítani tudjuk-e, mert úgy gondolom, hogy különösen Paul Ricard esetében ez nagy gondot fog jelenteni."
Többen is aggódnak az esetleges pályaelhagyások miatt a Francia Nagydíjon
Schumacher nincs egyedül azzal, hogy aggodalmának ad hangot amiatt, hogy miként lehet ellenőrizni a pályaelhagyásokat a Francia Nagydíjon. A Red Bull főnöke, Christian Horner is felvetette, hogy ez "nagyobb problémává" válhat a Paul Ricard versenypályán.
"Valóban időt lehet nyerni a francia pályán azzal, ha elhagyod a pályát. Nyilvánvalóan nagyobb területen van aszfalt itt, mint máshol, amely arra csábít, hogy elhagyd a kijelölt aszfaltcsíkot."
- magyarázta Horner.
Forrás