Az augusztus elején szerződést hosszabbító Alexander Albon a belgiumi versenyhétvégén is megerősítette, hogy méltó utódja a csapatnál George Russellnek. Albon 2019-ben éppen a brittel együtt került a Forma-1-be, ahol a Toro Rossónál olyan meggyőző teljesítményt mutatott, hogy a nyári szünetben Pierre Gasly helyére ültették a Red Bullnál.
Ott azonban a következő másfél évben hiába hozta a stabil pontszerző helyezéseket, – olykor a balszerencsének is köszönhetően – csak két dobogót szerzett, és jelentősen elmaradt csapattársától, Max Verstappentől. 2021-re így inkább leigazolták Sergio Pérezt az energiaitalosok, Albon pedig ülés nélkül maradt. Idén azonban a Williams adott egy második esélyt a huszonhat éves pilótának, aki Belgiumban már harmadik alkalommal szerzett pontot a 2022-es szezonban. Azonban míg Melbourne-ben a csapat taktikája, Miamiban pedig némi szerencse kellett ehhez, addig
Spában maga Albon harcolt meg keményen az értékes pontért.
„Azt gondolom, ez volt az egyik legjobb versenyem eddig a Forma-1-ben – nyilatkozta Albon. – Úgy éreztem, mintha az utolsó etapnál egyre lassabban fogytak volna a körök, ráadásul
nem hibázhattam, különben azonnal elmentek volna mellettem.
De a végsebesség megmentett minket, így pedig nagyon örültem, amikor megláttam a kockás zászlót."
A már pénteken és szombaton is remeklő brit-thai pilóta tudta, hogy a hatodik rajthely ellenére a pontszerzés is komoly bravúr lenne. Ezt azonban meg is valósította, ugyanis a táv utolsó harmadában végig maga mögött tudta tartani az őt szorosan üldöző öt pilótát, akik pedig mind a DRS-t is használhatták ellene.
„Minél több autót láttam [a tükörben], annál jobban éreztem magam. Úgy voltam vele, hogy adiig jó, amíg nő a vonat hossza, hiszen ezáltal mindenkin nőtt a nyomás – magyarázta Albon. – Ha csak egy autó van mögötted, akkor az megengedheti magának, hogy olykor lassítson és taktikázzon, de egy vonatnál mindenkinek muszáj követnie az adott sebességet, nem lehet a gumikkal és a fékekkel játszani. (...) A csapat számára is jó ez a pozitív [eredmény], mert
magabiztosságot ad a következő alacsony leszorítóerős pályákra, mint amilyen a monzai is lesz."