2021-ben egy óriási rajtbalesetnek is köszönhetően pályafutása első – és máig egyetlen – futamgyőzelmét szerezte meg Esteban Ocon a Hungaroringen, amiben Fernando Alonsónak is jelentős szerepe volt, hiszen
a spanyol hosszú körökön át védekezett kiválóan Lewis Hamilton ellen, a britnek pedig a hajrában így nem volt esélye utolérni Ocont.
Egy évvel később ugyan nem a győzelemért harcoltak az Alpine pilótái, ám elsősorban a francia agresszív viselkedése miatt értékes pontoktól eshetett el a csapat. Ugyan a merész gumistratégia – egykiállásos taktikát választott az Alpine, mindkét versenyzőnek a futam harmadánál a Hungaroringen kevésbé előnyös kemény keverékű abroncsokat rakta fel – miatt is sokáig időt és pozíciókat veszített a két pilóta, az egymás elleni csatájuk valószínűleg szintén helyezésekbe került.
A startot követően az ötödik helyről induló Ocon a mellőle rajtoló Alonsóra figyelt, a fékezni is kényszerülő csapattársát több kanyaron át látványosan bezárta, így pedig Lewis Hamilton mindkettejüket könnyedén meg tudta előzni. A spanyol rádiózását a közvetítésben is bejátszották, miszerint
sosem látott még ehhez hasonló védekezést".
A 25. körben aztán a francia a bokszkiállása után közvetlenül Alonso elé tért vissza, és hasonló módon csak a csapattársára figyelt, így pedig Daniel Ricciardo nevetve haladt el mindkét Alpine mellett.
Idén nem először talált egymásra a két csapattárs, hiszen a Szaúd-arábiai Nagydíjon is sokat csatáztak egymással, most azonban egyértelműen a francia szította a csatát. A 2014-ben – többek között Max Verstappen előtt – Forma-3-as világbajnokságot nyerő Oconról a csapatrádió mellett a mogyoródi futamot követő nyilatkozatokban sem titkolta a véleményét Fernando Alonso.
„Extrém keményen versenyeztünk, ami eléggé meglepett. Ha én megcsinálom vele vagy egy másik csapattal, mindig hagyok egyszázaléknyi helyet. De nekem [a rajt után] az 1-es, a 2-es és az 5-ös kanyarban is el kellett engednem a gázt a külső íven.
Nagyon agresszív volt, csak azért nem ütköztünk össze, mert elemeltem a lábam a gázpedálról
– nyilatkozta Oconról. – A végén ugyan elengedett, mivel a 8. és a 9. helyen végeztünk, ez nem sokat befolyásolt a csapat számára. Az a fontos, hogy közel legyünk a McLarenhez, és most egy meglehetősen bonyolult versenyen ugyanazokat a pontokat szereztük, mint ők.
Ismét egy verseny, amelyen jó pozícióból indultunk, mégsem gyűjtöttünk össze elég sok pontot"
– mondta Alonso, majd hozzátette, az egykiállásos taktikával tudták, hogy nagy küzdelem vár rájuk.
Végül Alonso a 8., Ocon pedig a 9. helyen zárta a versenyt; Lando Norris hetedik pozíciója miatt – ahogy a spanyol is említette – nem tudták tovább növelni az előnyüket a McLarennel szemben a konstruktőri pontverseny negyedik helyéért, ennek pedig a végjátékban akár még jelentősége is lehet.