Az FIA megerősítette, hogy az idei Holland Nagydíjon az autók a célegyenesre vezető 14-es kanyarban használhatják majd a DRS-t. A hét elején derült ki, hogy az FIA a Holland Nagydíj első szabadedzésén kipróbálja a DRS használatát a Zandvoortban található utolsó, döntött kanyarban. Most azonban, hogy az FIA közzétette a zandvoorti pálya hivatalos térképét, amelyen a DRS aktiválási pontja közvetlenül a 14-es kanyar előtt található - más néven Arie Luyendyk Bocht -, úgy tűnik, hogy az FIA ezt az elrendezést a hétvége egészére megtartja.
Biztonsági kérdések akadályozták a DRS használatát 2021-ben
2021-ben az akkori versenyigazgató, Michael Masi a 14-es kanyaron keresztül, annak emelkedője miatt nem tartotta biztonságosnak az előzési segédeszköz használatát.
Ezért a tavalyi DRS-érzékelési zóna több száz méterrel később, a rajt-cél egyenesben kapott helyet.
Az FIA együléses versenyekért felelős technikai igazgatója, Nikolas Tombazis szerint a DRS visszahelyezése a 14-es kanyar elé elősegíti a szorosabb versenyzést, mivel az 1-es kanyar az elsődleges előzési hely Zandvoortban.
A jelenlegi álláspont az, hogy a DRS-t az utolsó kanyar elé helyezzük, tehát előrébb, hogy egy kicsit javítsuk a versenyt Zandvoortban
- magyarázta a Viaplay-nek.
De nyitottan gondolkodunk, és megkérdezzük a csapatokat a visszajelzéseikről. Már kaptunk visszajelzéseket tőlük a szimulációk során, de az első szabadedzést követően is megkérdezzük majd az istállókat, hogy mik a tapasztalataik. Ha úgy érezzük, hogy van bármilyen, akár csak kevés hatása is a biztonságra, akkor egyértelműen lépéseket kell tennünk, és változtatnunk kell az első szabadedzés után.
- tette hozzá Tombazis.