24during the Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2022, 15th round of the 2022 FIA Formula One World Championship from September 2 to 4, 2022 on the Zandvoort Circuit, in Netherlands, Belgium - Photo Germain Hazard / DPPI
Vágólapra másolva!
A pilóták szakszervezetének vezetője, a korábban az F1-ben versenyző Alexander Wurz megfogalmazott egy elképzelést a hasonló esetek elkerülésére.
Oscar Piastri hosszas vita után igazolhat át 2023-ban az Alpine-tól a McLarenhez, a végső döntésben egy szerződéseket vizsgáló bizottságnak, a CRB-nek is szava volt. Sokan hálátlannak tartják, amiért hátat fordít az utánpótlás-képzését biztosító Alpine-nak, bár menedzsere rámutatott, hogy a versenyeztetési költségeinek nagy részét nem a csapat fedezte.
A versenyzői szakszervezet elnöke, Alexander Wurz egyetért azokkal a véleményekkel, melyek szerint nem teljesen volt korrekt az ügy, és megfogalmazott egy javaslatot a hasonló esetek jövőbeli elkerülésére.
„A csapatok azért működtetnek akadémiákat, hogy korán maguknál tudják a tehetségeket. Most történt egy eset, ahol ha a morális szempontok érvényesülnének, azt gondolnánk, maradnia kellene az illetőnek ott, ahol felnevelték" – nyilatkozta az Autosportnak.
A tehetségeket leigazoló F1-es csapatoknak, akik egyértelműen szeretnék pártfogoltjuk szolgálatát biztosítani az F1-ben, jó lenne bejelenteni a szerződéseket, hogy néhány tehetség miatt ne legyen olyan a helyzet, mint a vadnyugaton.
„Néhány csapatfőnök furcsa viselkedése különös viselkedéseket okoz a szerződések kapcsán. Ez félresiklathatja szülők, befektetők, utánpótlás csapatok aprólékos tervező munkáját. Jobb lenne, ha az egészet felügyelnék, például a CRB által."
Wurz ugyanakkor rámutatott, hogy amennyiben egy fiatal pilótának nem kínálnak lehetőséget időben az F1-ben, lehetővé kell tenni a máshová szerződését.
„Kegyetlen lenne egy fiatal versenyzőnek, ha egy képzési rendszerben nem ajánlanának neki szerződést (az F1-ben), vagy ha szerencsétlenségére nem jutna neki ülés" – véli.
A távozását lehetővé kéne tenni bizonyos feltételekkel.
„Az egész lényege a megállapodás – mondta. – Aki nem tartja magát a saját vállalásához, vagyis ha a pilóta nem hozza a megfelelő eredményeket, vagy a csapat nem kínál lehetőséget, akkor lenne egy korrekt folyamat az egyezség felbontásához."