Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc (R) and Red Bull Racing's Mexican driver Sergio Perez (R) run wide allowing Mercedes' British driver Lewis Hamilton to move up two places during the Formula One British Grand Prix at the Silverstone motor racing circuit in Silverstone, central England on July 3, 2022. (Photo by JUSTIN TALLIS / AFP)
Vágólapra másolva!
Egy német szaklap készített összeállítást a felmerült ötletekből, amelyek többek között a DRS-t és a biztonsági autós fázisokat érintik. Ugyanakkor valószínűleg csak 2024-ben vezethetik be az esetleges újításokat.
A német Auto Motor und Sport információi szerint a Forma-1 menedzsmentjében több ötlet is felmerült a versenyek izgalmasabbá tételére, noha a Red Bull-uralmat hozó elmúlt hónapokat leszámítva alapvetően nem lehet panasz mostanság a sportágra.
A felmerült ötletek alapvetően két nagyobb témakört, a DRS-t és a biztonsági autós fázisokat fedik le, valamint a sprintfutamos nagydíjak lebonyolítását. Utóbbinál olyat vázlat született, hogy ne a sprintfutamok végeredménye határozza meg a vasárnapi rajtrácsot, hanem egy második, szombat délelőtti kvalifikáció döntse el.
A DRS száműzése helyett állítólag azt fontolgatják, akár már az 1. körtől engedélyeznék a használatát (ez jelenleg a 2. körtől szabad, és a különböző újraindításoknál újraindul a számláló),
vagy mindenki számára megadnának egy időtartamot, ameddig laposra állíthatja a hátszó szárnyat,
tehát nem csupán egy másik autóhoz 1 másodpercen belül haladó pilóta élhetne ezzel a lehetőséggel.
A biztonsági autós fázisok kapcsán az merült fel, hogy több legyen a valódi, mint a virtuális formájából, és a lekörözöttek ne vehessék vissza a körhátrányukat, hiszen ez időigényes és késlelteti az újraindítást.
Az esetleges változtatások 2023-as bevezetéséhez viszont már túl késő van ahhoz, hogy csak úgy átírják az előírásokat, azokon már csak úgy lehet módosítani, ha a Motorsport Világtanácsban a 30 szavazati joggal rendelkező közül legalább 28-an egyetértenek a módosítással.