Max Verstappen hazai közönség előtt megszerezte a pole pozíciót a Holland Nagydíj időmérőjén, miután hatalmas csatában legyőzte Charles Leclerc-t. A Red Bull számára azonban nem lehetett teljes az öröm, ugyanis csapattársa, Sergio Pérez az utolsó kör végén hibázott, így a Ferrarik mellett Lewis Hamilton is megelőzte.
A pénteki nap után egyáltalán nem volt magától értetődő ez az eredmény, ugyanis a címvédőt technikai hiba sújtotta, ráadásul az autó is lassúnak bizonyult. Ebből azonban olyannyira fel tudott állni, hogy nem csak a rajtpozíciók terén került előnybe.
Nehéz napja volt tegnap, és hátrányból indult, fontos volt, hogy talpra álljon
– nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak. – Az időmérőn az nyűgözött le, hogy a Q2-ben milyen kört futott a használt gumikon. Ezzel megspórolt holnapra egy szett gumit. Charles pokolian jó kört tett le az asztalra az első Q3-as próbálkozásával, és [Verstappenre] hatalmas nyomás nehezedett. Megcsinálta, és mindezt a második szektorban. Nagyon kicsi a különbség, de remek volt.”
Verstappen valóban megspórolt egy garnitúra lágy abroncsot, hiszen a Q2-ben egyáltalán nem használt új gumikat. Mindezt azok után, hogy gond volt a váltójával, és a Red Bull elővigyázatosságból meg is vizsgálta azt. A brit szakember kiemelte a csapatmunka fontosságát.
„[Jó] a kapcsolata a mérnöki csapattal – folytatta. – Az istállóval együtt éjszakába nyúlóan a számokat bújta. Minden a csapatmunkáról szól. Az első szabadedzés után hátrányban voltunk, a másodikon pedig nem voltunk versenyképesek.
A pole pozíció megszerzése több, mint amire ma számítottunk.”
Horner egy mondat erejéig kitért Pérezre, aki az utolsó előtti kanyar kijáratánál vesztette el az autót, pedig nem volt rossz körön. A mexikói versenyző egyébként ezzel többek között George Russell és a nála jobb részidőket produkáló Hamilton körét is tönkretette.
„Kár, hogy Checo nem tudta befejezni a kört, mert a második sorban végezhetett volna – jelentette ki a Red Bull Racing első embere. – Elméletileg Leclerc egy hajszállal gyorsabb, de az utolsó körben hibázhatott, Max pedig elkapta. Ez volt ma a különbség. Számítottunk rá, hogy egy ilyen, a budapestihez hasonló pályán ott lesznek [az élmezőnyben]. A holnapi futamon [szintén] versenyképesek lesznek, mivel náluk alacsony a gumikopás mértéke. Emellett nincs mit veszíteniük.”
Bár Pérez saját magától is jó lehetőséget vett el, ő igyekszik inkább a pozitív oldalát nézni a történteknek, és örül, hogy nem törte össze a kocsit. Hozzátette, hogy a futamon mindent bele fog adni a jó eredmény érdekében.
A végén elég szerencsés voltam, hogy nem sérült meg az egész autó, az nagy karambol lett volna
– kezdte. – Jól mentem, aztán egy kicsit túl korán léptem a gázra, és hozzáértem a kavicságyhoz, majd elvesztettem a hátsó kerekeket. Jó körön voltam, de nem tudtam javítani. Nehéz lesz előrelépni, de igyekszem mindent megtenni, hogy erős versenyt fussak, ami fontos lesz. Jó lehetőségeink vannak a holnapi napot illetően.”