Christian Horner, Toto Wolff and Mattia Binotto team principals during the qualification session at Formula 1 Grand Prix de Monaco on May 25, 2019 in Monte Carlo, Monaco. (Photo by Robert Szaniszló/NurPhoto) (Photo by Robert Szaniszlo / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
A Japán Nagydíj után óriási zűrzavar alakult ki azzal kapcsolatban, hogy Max Verstappen valóban világbajnok lett-e. A csapatok abban a hitben voltak, hogy a lerövidített versenytáv miatt kevesebb pontot kapnak. Ez azonban téves elméletnek bizonyult.
Az erre vonatkozó szabályt tavaly megváltoztatták, miután a 2021-es Belga Nagydíj bohózattal végződött, amikor a Safety Car alatt csak két kört teljesítettek, és teljes pontszámot osztottak ki. Mivel Charles Leclerc késői büntetése miatt Sergio Perez mögött a harmadik helyre esett vissza,
úgy tűnt, hogy Verstappen egy ponttal lemarad a bajnokság megnyeréséről a csökkentett pontokkal.
A szabálymódosítás szövege azonban csak azt mondja ki, hogy ha egy futamot "nem lehet folytatni", akkor a pontokat a megtett távolság alapján osztják ki.
Mivel a Japán GP-t megszakították, majd újraindították, így a háromórás időlimitet lefutották, ez pedig elegendőnek minősült a teljes pontszámok kiosztásához. Bár a szabályokat helyesen alkalmazták, a McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl szerint a kiskaput nem a csapatoknak szánták, amikor a Belga Nagydíj után változtattak rajta:
Végső soron nem ez volt az, amit mindannyian elképzeltünk. Az FIA és a csapatok részéről sem ez volt a szándék
- mondta Seidl.
De végül úgy tűnik, hogy mindannyian elnéztük ezt a kiskaput, ezért mindannyian felelősek vagyunk. Ez azt jelenti, hogy legközelebb mindannyiunknak meg kell próbálnunk jobb munkát végezni, amikor ilyen jellegű döntéseket hozunk.
Binotto: A Ferrari "elfogadja az FIA értelmezését", de felül kell vizsgálni a dolgot A jelenlegi szabályok szerint egy versenyt elméletileg meg lehetne állítani és újra lehetne indítani, majd három kört futni, és teljes pontszámot kaphatnának, mert kihasználták a rendelkezésre álló időhatárt. A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto osztja Seidl álláspontját, miszerint a csapatoknak meg kellene vizsgálniuk a szabályzat szándékát, annak ellenére, hogy elismeri: Az FIA a helyes eljárást alkalmazta Suzukában.
Ellenőriznem kell a két pilótánkkal, hogy számukra mi volt az egyértelmű felfogása ennek a szabálynak, és mi volt a következtetésük a futam után. Ez most egy olyan részlet, amit úgy tudom, hogy tisztázni kell a jövőre nézve; Mi a valódi szándék? Mit kellene tennünk? Elég világosan értelmezhetőek a leírtak? De nem aggódom túlságosan, és nem is vagyok csalódott miatta. Elfogadom azt, ahogy az FIA értelmezte a szöveget, de vizsgáljuk felül és vitassuk meg közösen.