George Russell zsinórban másodszor fejezett be úgy futamot, hogy nem az első ötben végzett. A Japán Nagydíjon ehhez csapata is hozzájárult, hibás döntés miatt alakult rosszul a versenye, aminek következtében csak a nyolcadik pozícióban látta meg a kockás zászlót.
A brit pilóta a hetedik helyen haladt az újraindítás után, amikor a mezőny nagy része kiállt kereket cserélni. Mivel viszonylag közel volt csapattársához, az előtte haladó Lewis Hamiltonhoz, Russell azt javasolta, hogy tegyenek meg még egy kört üres pályán, és ne kockáztassák meg a feltartást. A Mercedes azonban végül őt is kihozta, aminek az lett az eredménye, hogy 3 és fél másodperccel töltött többet a bokszban a hétszeres világbajnoknál. Mindez súlyos pozíciókba került neki, és a tizenegyedik helyről kellett visszakapaszkodnia. Később a valaha hozott legrosszabbnak titulálta a döntést, és csapata is elismerte, hogy hibáztak.
Megvizsgáltuk, és arra a következtetésre jutottunk, hogy nem ez volt a helyes döntés
– jelentette ki Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója a csapat szokásos, futam utáni videójában. – Azt kellett volna tennünk, amit George kért, miszerint adjunk neki egy kört tiszta pályán. Láttuk, hogy az intermediate sokkal gyorsabb, úgyhogy az esőgumikon sokat veszített volna. A probléma viszont az volt, hogy George és Lewis túl közel voltak egymáshoz, hogy időveszteség nélkül meg tudjuk csinálni a bokszkiállást, és ez az idő végül George pozíciójába került Juki [Cunodával] és talán még Lando [Norrisszal] szemben is. Kicsit nagyobb kihívás állt előtte úgy, hogy meg kellett előznie ezeket az autókat a tiszta pálya érdekében.”
Ugyanakkor a Mercedes nem először követett el hibát a hétvége során. Elsősorban Hamiltonnál volt nagyon látványos, hogy mennyire nem tud mit kezdeni Esteban Oconnal, aki lényegében egész versenyen feltartotta. Mindez könnyedén elkerülhető lett volna, ha a Mercedes más szárnyállást választ.
„Úgy döntöttünk, hogy a legnagyobb leszorítóerőnél maradunk, részben azért, mert ez hozta a legjobb köridőket a versenyszimuláció során – magyarázta Shovlin. – Száraz pályán magas gumikopással számoltunk, de azt is láttuk, hogy vasárnap érkezik az eső, és úgy éreztük, hogy vizes versenyen ez előnyt jelenthet. A DRS-t aztán egyszer sem lehetett bekapcsolni, és ez azt jelentette, hogy az előzés nagyon nehéz volt.
Talán egy alacsonyabb leszorítóerős beállítás lett volna a helyes döntés.”
Azonban a Mercedes bizonyos szempontból érthető módon nem nagyon akarta ezt bevetni. Ennek oka, hogy ez a csomagjuk jóval kevésbé hatékony a riválisokéhoz képest, ami Spa-Francorchamps-ban és Monzában is megmutatkozott. Éppen ezért a csapat egyik fontos célja, hogy a jövő évi autónál ez már ne legyen gond.
„Az egyik dolog, amit fejlesztenünk kell a jövő évi autón, hogy alacsonyabb légellenállási szinteken a kocsinak nagyobb leszorítóerővel kell rendelkeznie – szögezte le a brit szakember. – Akkor alacsonyabb szárnyakkal versenyezhetünk, és még mindig versenyképesek lehetünk a kanyarokban.”